Ugrás a fő tartalomhoz
2024. április 16. | Csongor
Félmilliós adomány gyűlt össze
Összesen félmillió forint adomány gyűlt...
Medencéket javítanak az egri strandon
A jó idő beköszöntével gőzerővel...
Szemétszedő túrát szerveztek
Negyedik alkalommal hirdetett tavaszi...
Ismert egriek más szerepben
Ismét showműsort rendeztek hétvégén a...
219 produkció az idei Miénk a téren
Több mint 800 fiatal jelentkezett az idei...
Egri Városi Mesemondó Találkozó
Idén is megrendezték a Városi Mesemondó...
Itthon is magabiztos győzelem
Újabb kötelező győzelmet aratott a...
Pikniken mutatkoztak be a gasztrohungarikumok
Gasztrokülönlegességekkel, kézműves...
Megnyerte a megyei rangadót
A Hatvan csapatával találkozott vasárnap...
Negyedszázados együttműködést ünnepeltek
Jubileumot ünnepeltek a civilek szerdán. A...
Koncertekkel emlékeztek a könyvtárban
Mintegy 70 diák emlékezett meg a magyar...
A Föld Napjára készülnek a civilek
Ismét színes programokkal készülnek a...
TeSzedd! - Április 15-e
Idén 12. alkalommal hirdetik meg hazánk...
Sorra dőlnek meg a melegrekordok
2024 márciusa sorozatban a tizedik olyan...
Az év legjobbjait díjazták
Átadták a Heves Megyei Hírlap és a...
Új székeket kapott a stadio
Közel ezernyolcszáz széket szereltek föl...
Új áldozatsegítő program indul
„Felkarollak” elnevezéssel indult el a...
Mintegy 100 jármű indult az Oldtimer Szuperkupán
Eger és környéke adott otthont az...
Új koncertszínházi darabbal jelentkezett
Új, interaktív családi koncertszínházi...
Éves összbírói értekezlet
A bíróság előző évi működéséről...
Közös imádságot tartottak a Dobó téren
Közös imádságot tartott az Egri...
Bevezették az egynapos autópálya-matricát
Április elsejétől bevezették az egynapos...
Rocklegendák az Urániában
Többek között gitárok, festmények,...
Két egri arany, egy ezüst az U17-es OB-n
Az öt egri induló közül hárman is...
Látássérülten is akadályok nélkül
Vakok és gyengén látók által használt...
Felújítják a parkolót
Felújítják a Knézich Károly utca...
Vasárnapig lehet szavazni Az Év Fájára
Vasárnap zárul az Év Fája Verseny helyi...
Elstartolt a Vekker
Bemutatta új saját fejlesztésű...
Helyi közösségek pályázhatnak
Április 30-ig lehet pályázni az Egri...
Útfelújítás a Bástya utcában
Félpályás útzár lépett életbe...

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Létrehozva: 2021. július 26.  |  Utoljára frissítve: 2023. december 21.

Hivatalunk az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek (Eüsztv.) megfelelően a természetes és jogi személyek számára a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja, hogy ügyeiket kényelmesen, elektronikus úton intézhessék.


Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának biztonságos központi kapcsolattartási címe az alábbi azonosítókon érhető el:

 

Hivatal rövid neve Hivatal teljes neve KRID
EGERADO Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága 644093165
EGERMJV Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala 314534378
EGERONK Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata 447994950

 

Az elektronikus ügyintézés általános szabályait több speciális jogszabály tartalmazza, amelyek együttesen adják az elektronikus ügyintézés keretrendszerét.

 

Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban az Eüsztv. a nem természetes személyek (gazdálkodó szervezetek) és az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, adóköteles tevékenységet végző természetes személyek számára az elektronikus ügyintézést kötelezően előírja. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon érkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

 

A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség.

 

Egyéni vállalkozók saját cégkaput nem használhatnak, azt egyéni vállalkozásukhoz tartozóan nem nyithatnak. Az egyéni vállalkozó hivatalos elérhetősége a KÜNY tárhelye.

 

A gazdálkodó szervezetek a cégkaput használhatják elektronikus kapcsolattartáshoz, dokumentum beküldéséhez és a részükre szóló hivatalos dokumentum letöltéséhez. A cégkapun keresztül megvalósított kommunikáció minden tekintetben megfelel a hitelességi feltételeknek, így az maradéktalanul kiváltja a papír alapú levelezést.

 

Elektronikus kommunikációt választó magánszemélyek az ügyfélkapun keresztül tarthatnak kapcsolatot a hivatallal.

 

Ügyintézés indítása Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF)

A SZÜF az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az ügyfél által igénybe vehető valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatás elérésére egyetlen felületen biztosít lehetőséget.


A szolgáltatás elérhetősége: https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#telepules_lista,OZ

 

Elektronikus Ügyintézés az E-önkormányzat portálon – Általános tájékoztató

Az elektronikus ügyintézés helyszíne, az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP), amelyet az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek (gazdálkodó szervezetek valamint az ügyfél jogi képviselője), továbbá az ezen lehetőséggel élni kívánó természetes személyek (magánszemélyek) érhetnek el.


Az OHP egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://ohp.asp.lgov.hu URL-en érhető el.

 

Bejelentkezés nélkül igénybe vehető funkciók:

  • Önkormányzat-keresés
  • Űrlapok online kitöltése beküldés nélkül

 

Bejelentkezéshez kötött (online) funkciók:

  • Ügyindítás
  • Mentett űrlapok
  • Adóegyenleg lekérdezés
  • Adóbevallási információk
  • Adók, díjak, illetékek befizetése
  • Fizetés történet
  • Önkormányzat kereső
  • Saját önkormányzatok

 

Ügyintézés e-Papír szolgáltatás segítségével

Azon ügyekben, amelyekre az OHP nem rendszeresített űrlapot, az e-Papír szolgáltatás segítségével indítható elektronikusan ügyintézés
A szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
Bővebb tájékoztató a szolgáltatásról: https://magyarorszag.hu/szuf_hirek_hirek#hir_reszletek,381b4847-fec7-42a8-8bf7-67392a2a6993


Amennyiben az ügyfél úgy kíván e-papír kérelmet, iratot, egyéb beadványt benyújtani, hogy az adott beadvány esetében az elektronikus kapcsolattartásra nincs lehetőség, vagy az elektronikus benyújtásra jogszabály további formai követelményeket állapít meg, a beadványt hatálytalannak kell tekinteni, és az elektronikus ügyintézést biztosító szerv – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – erről az ügyfelet a kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségén a beadvány előterjesztésétől számított nyolc napon belül tájékoztatja.

 

Elektronikusan indítható ügyek listája


Az alább felsorolt ügyek indíthatók elektronikusan:

1. Adóügy
Adó- és értékbizonyítvány
Adó, adóelőleg, beszedett adó befizetése
Adófizetés
Adóhatósági igazolás
Adók módjára behajtandó köztartozás
Adótúlfizetés visszaigénylése
Automatikus részletfizetési kedvezmény
Bejelentkezési kötelezettség
Építményadó
Gépjárműadó
Helyi iparűzési adó
Helyi iparűzési adó ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység
Nem üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele
Önkormányzati jövedéki adó
Reklámhordozó utáni építményadó
Termőföld bérbeadásából származó jövedelem
Üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele

 

2. Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
Eger - a társasház szerveinek törvényességi felügyelete
Eger - bejelentés kereskedelmi tevékenységről
Eger - eger város név- és címerhasználatának engedélyezése
Eger - birtokvédelmi eljárás

 

3. Hagyaték
Adatkérés hagyatéki eljárásban illetékes közjegyzőről
Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
Nyilatkozat öröklésre jogosultakról

 

4. Ipar-kereskedelem
Eger - nem üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele
Eger - üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele
Eger - szálláshely megszűnésének bejelentése

 

Tájékoztatás az ügyfél rendelkezéséről

Felhívjuk figyelmüket, hogy gazdálkodó szervezet ügyfél az E-ügyintézési tv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét. Ennek feltétele a –2018. január 1-től kötelező – cégkapu regisztráció (https://cegkapu.gov.hu)

 

Természetes személy ügyfél esetében – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (rendelkezési nyilvántartás) szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából. (A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el, azonosítást követően)


Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el.

Dokumentumok hitelesítése

Természetes személyek esetén:

Jogi személyek esetén:
Pl. https://netlock.hu/, https://e-szigno.hu/

 

Nincs lehetőség elektronikus ügyintézésre az alábbi esetekben:

  • ha jogszabály az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi;
  • ha nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja;
  • ha az okirat vagy más beadvány minősített adatot tartalmaz.

Elektronikus fizetési lehetőségek

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás (EFER) használatával elektronikus úton teljesítheti a kiválasztott önkormányzatnál adó- és illetékfizetési kötelezettségét.


A szolgáltatás a https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalon érhető el.

 

 

Elektronikus ügyintézés technikai biztosításával kapcsolatos tájékoztató

 

Elvárt biztonsági szint
Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elektronikus kapcsolattartás során elvárt biztonsági szintjéről az alábbi tájékoztatást adja (E-ügyintézési törvény vhr. 8. § (1) szerint): 2-es szint. Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv a jelen tájékoztatásban foglaltaknál magasabb biztonsági szintet nem követelhet meg.

 

Rendelkezésre állás
A rendelkezésre állás vállalt célértékét az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az alábbiak szerint állapítja meg:

 

A hivatal vállalja, hogy minden héten hétfőn, kedden, csütörtökön 7.30 és 16.00 óra között, szerdán 7.30 és 17.00 óra között pénteken 7.30 és 12.30 óra között 98 %-ban biztosítja a rendszer és ezáltal az elektronikus ügyintézés elérhetőségét. A tervezett üzemszünet és a különleges karbantartási szünet (verzióváltás) időtartama nem számít bele a szolgáltatás kiesési idejébe, illetve az éves rendelkezésre állás számításakor nem kell figyelembe venni. A tervezett üzemfenntartási munkák alatti szükségszerű rendszerleállások ideje – amennyiben az a karbantartási ablakban történik –, a rendelkezésre állás idejét nem csökkenti.

 

Rendszeres karbantartások
A Hivatal a rendszeres karbantartásokat lehetőség szerint a rendelkezésre állási időn kívül végzi el. Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet alapján nem számít bele a határidőbe az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. A Hivatal az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe.

 

Tervezett üzemszünetek bejelentése
Az egyes szakrendszerek tervezett karbantartásáról a Hivatal az ügyfeleket előzetesen tájékoztatja. Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet alapján nem számít bele a határidőbe az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. A Hivatal az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe.

 

Nem tervezett üzemszünet (általános áramszünet)
Előre nem tervezett üzemszünet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó esemény (a továbbiakban együtt: üzemzavar) bekövetkezése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az üzemzavar bekövetkezését követően haladéktalanul az elektronikus ügyintézés elérhetőségére szolgáló felületen, a magyarorszag.hu honlapon, valamint saját honlapján köteles soron kívül tájékoztatást közzétenni, továbbá értesíteni az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet.

 

A tájékoztatásban fel kell tüntetni:

  • az üzemzavarral pontosan érintett ügyintézési szolgáltatások meghatározását, funkcionalitásukban bekövetkezett változásokat,
  • az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ügyfélszolgálati elérhetőségét,
  • ha az elektronikus ügyintézés más elektronikus felületen is elérhető, és az üzemzavar ezt a felületet nem érinti, a működő felület elérhetőségét.

Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elvégzett tevékenységekről, illetve az üzemzavarokról köteles az elektronikus ügyintézés felületén és a magyarorszag.hu felületén is elérhető nyilvántartást hozzáférhetővé tenni. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell a technikai tevékenységek, illetve az üzemzavarok pontos időpontját és időtartamát, illetve az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által kiadott tájékoztatást.

 

Az ügyfél által üzemszünet, üzemzavar esetén követendő eljárásrend

A beadvány elektronikus úton történő benyújtását gátló, egy munkanapot meghaladó üzemszünet, üzemzavar esetén a Polgármesteri Hivatal mind a természetes személyek, mind a gazdálkodó szervezetek számára biztosítja, hogy a beadványaikat és azok mellékleteit a hagyományos ügymenetnek megfelelően papír alapon nyújthassák be.

 

Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén a Polgármesteri Hivatal biztosítja az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

 

Ez értelemszerűen alkalmazandó akkor is, ha az ügyfelet az eljárási cselekmény határidőben történő elvégzésében olyan tervezett technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta, amely az általa igénybe vett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (a továbbiakban: SZEÜSZ) vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (a továbbiakban: KEÜSZ) használatát érintette.

 

Másolatkészítési szabályzat



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!