Szociális Csoport ügyintézői, ügyrendje
Közzétételi egység: A szerv alaptevékenysége, feladat-, és hatásköre
Csoportvezető: Hajduné Tóth Erika
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: hajdune.erika(kukac) ph.eger.hu
Tel.: +36 36/523-764
A Szociális Csoport tagjai
Góczáné Gulyás Ágnes adminisztrátor
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: goczane.agnes(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-960
Babkáné Kocsis Olga szociális ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: babkane.olga(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-994
Balázs Éva lakásügyi ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: balazs.eva(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-976
Birinyi Zoltán lakásügyi ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: birinyi.zoltan(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-922
Cecz Beáta szociális ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: cecz.beata(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-769
Molnár Sándorné szociális ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: molnar.sandorne(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-785
Nagy Róbertné szociális ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: nagy.robertne(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-767
Szecskó Anett szociális ügyintéző
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 28.
Elektronikus levélcím: szecsko.anett(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-993
Habuczki Piroska anyakönyvvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: faludine.piroska(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-967
Baloghné Csávás Edina anyakönyvvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: baloghne.edina(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-969
Bíró Kersztin anyakönyvvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: biro.kersztin(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-741
Gyenge-Őszi Mária anyakönyvvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: oszi.maria(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-961
Laboda Anita anyakönyvvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: laboda.anita(kukac)ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-736
Szepesi Orsolya anyakönyvi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: szepesi.orsolya@ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-870
Ügyrend: Hatályos 2021. április 1-től
1./ A jegyző közigazgatási feladat- és hatáskörében eljárva:
a) Dönt a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre, a kiegészítő és pénzbeli gyermekvédelmi támogatásra való jogosultságról.
b) A pénzbeli gyermekvédelmi kedvezményeket utalásra előkészíti.
c) Dönt a jogosulatlanul felvett ellátás visszafizetéséről, megtérítéséről, méltányosságból történő elengedéséről, részletfizetés engedélyezéséről,
d) Megállapítja a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek, nagykorúvá vált gyermek hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetének fennállását.
e) Ellátja a szünidei gyermekétkeztetés szervezésével kapcsolatos feladatokat,
f) Vezeti a feladatokhoz kapcsoló nyilvántartásokat és kérésre igazolást ad ki azokról.
2./ A polgármester feladat- és hatáskörében eljárva:
a) Közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok
- Ellátja a hagyományos és képzéses közfoglalkoztatás szervezésével összefüggő önkormányzati feladatokat
- Közfoglalkoztatási jogviszony létesítésével, megszűnésével, megszüntetésével kapcsolatos feladatok.
- Közfoglalkoztatottak személyi nyilvántartásának naprakész vezetése (jelenlét, távollét nyilvántartása)
- Kapcsolattartás a Heves Vármegyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztály helyi és területi szerveivel, a Magyar Államkincstár Heves Vármegyei Illetményszámfejtési Központ Illetményszámfejtési I. Osztályával
b) Szociális támogatásokkal kapcsolatos feladatok:
- Döntésre előkészíti:
• a 18 évesnél idősebb tartós beteget ápoló személyek betegápolási támogatási kérelmeit,
• a rendkívüli és a temetési támogatási kérelmeket,
• a köztemetési kérelmeket,
• a lakhatási támogatási kérelmeket,
• a rendszeres gyógyszertámogatási kérelmeket,
• a rendkívüli gyermeknevelési támogatás iránti kérelmeket,
• a jogosulatlanul felvett ellátás visszafizetési, megtérítési ügyeit, a méltányosságból történő elengedéséről, részletfizetés engedélyezéséről szóló kérelmeket,
• a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díj-hátraléka elengedéséről szóló kérelmeket, a tartozások behajtását,
• a felsőoktatási ösztöndíjpályázatokat,
• az Arany János Tehetséggondozó Programban támogatásra jogosultakat,
- utalásra előkészíti a rendszeres és rendkívüli települési támogatásokat, ösztöndíjakat.
c) lakásügyi feladatok
- Döntésre előkészíti és – a lakáskezelő szervvel együttműködve – lebonyolítja:
• az önkormányzati tulajdonú bérlakások bérbeadását,
• a bérleti jogviszony folytatásával kapcsolatos ügyeket,
• az albérletbe adás, a lakásba való befogadás engedélyezését,
• a tartási szerződéshez való hozzájárulást,
• fiatalok első lakáshoz jutásának támogatásával kapcsolatos ügyeket.
- Döntésre előkészíti a szociális helyzet alapján történő bérbeadások esetében a támogatott lakbérek megállapítását,
- Közreműködik a szociális igazgatásról és szociális támogatásokról szóló 1993. évi III. törvény szabályain kívüli, önkormányzati döntésen alapuló lakbér- és közüzemi díj hátralékok ügyeiben.
3./ Anyakönyvek vezetésével, anyakönyvi ügyintézéssel kapcsolatos feladatok:
a) Születés, házasság, bejegyzett élettársi kapcsolat, haláleset anyakönyvezése.
b) Anyakönyvi kivonatok kiadása az egri anyakönyvbe és az elektronikus anyakönyvbe bejegyzett eseményekről.
c) Állampolgársági ügyek.
d) Névváltoztatási ügyek.
e) Családi jogállás rendezése (apai elismerő nyilatkozatok felvétele, születendő, illetve megszületett gyermekekre)
f) Házassági névmódosítással kapcsolatos ügyek intézése.
g) Anyakönyvekbe bejegyzett események újra anyakönyvezése, utólagos javítása.
h) Hazai anyakönyvezés előkészítése.
i) Holtnak nyilvánítás, halál tényének megállapításával kapcsolatos ügyek,
j) adatszolgáltatások.
k) Az anyakönyvi igazgatás területét érintő nyilvántartások vezetése
l) Házasságkötési és névadói szertartások megtartása.
m) Szertartások szervezése, közreműködőkkel kapcsolattartás, megállapodások megkötése, számlázási feladatok előkészítése.
n) Az Elektronikus Anyakönyvi rendszer adatokkal való feltöltése és az anyakönyvi adatváltozások átvezetése.
o) A papír alapú anyakönyvi bejegyzések rögzítése az elektronikus anyakönyvbe.
4./ Egyéb feladatai:
a) Elkészíti a helyi szabályozást igénylő ügyekben az önkormányzati rendelet-tervezeteket.
b) Részt vesz a Szociális Szolgáltatási Terv és a Lakásgazdálkodási Koncepció kidolgozásában.
c) Előkészíti a szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi és egészségügyi feladatokat, érdekvédelmet, érdekképviseletet ellátó szervezetek önkormányzati támogatásával kapcsolatos ügyeket.
d) Döntésre előkészíti, és az illetékes bizottságok, Közgyűlés elé terjeszti a feladatkörébe tartozó önkormányzati ügyeket.
e) Ellátja az önkormányzati ellátási körbe tartozó egészségügyi feladatokkal kapcsolatos fenntartói, koordinációs feladatokat:
o egészségügyi alapellátási körzetek kialakításához fenntartói döntés előkészítése, döntések végrehajtásában közreműködés,
o gondoskodik az egészségügyi szolgáltatók feladat-ellátási szerződéseivel kapcsolatos feladatok ellátásáról,
o kapcsolatot tart az egészségügyi államigazgatási szervvel, egészségbiztosítási alapkezelővel.
f) Vezeti az előírt nyilvántartásokat, azok alapján adatokat szolgáltat, statisztikai jelentést készít.
g) Társhatósági megkeresésre a feladatkörébe tartozó ügyekben környezettanulmányt készít, adatot szerez be.
h) Közreműködik városi lakásépítési akciókban, a bérlakásokat is érintő város-rehabilitációs feladatok előkészítésében és végrehajtásában.
i) Részt vesz a feladatkörével összefüggő helyszíni vizsgálatokban.
j) Közreműködik jótékonysági akciók megszervezésében és lebonyolításában.
k) Végrehajtási ügyekben az adósoknak tájékoztatást nyújt a lakhatást segítő lehetőségekről.