Jogi Csoport Ügyrendje, ügyintézői
Közzétételi egység: A szerv alaptevékenysége, feladat-, és hatásköre
Irodavezető: Dr. Nagy-Holló Eszter
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: Hollo.Eszter[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-775
Fax: +36 36/523-779
A Jogi Csoport tagjai:
Dr. Kiss Benedek csoportvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím:kiss.benedek[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-789
Dr. Hörcsik Klára jogász
3300 Eger, Dobó István tér 2..
Elektronikus levélcím: horcsik.klara[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-784
Dr. Tóth Viktória jogász
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: toth.viktoria[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-782
Dr. Szalóczi Ilona jogász
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: szaloczi.ilona[kukac]ph.eger
Telefonszám: +36 36/523-774
Berzéki Krisztina szervezési ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím:berzeki.krisztina[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-773
Gyenge- Őszi Mária anyakönyvi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: oszi.maria[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/521-700/961 mellék
Temesvári Erzsébet Beáta igazgatási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: temesvari.beata [kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700/786 mellék
Orosz Helga Zsuzsanna igazgatási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
E-mail: orosz.helga[kukac]ph.eger.hu
Telefon: +36 36/ 521-925
Laboda Anita anyakönyvi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: laboda.anita[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-736
Czeglédi Szilvia ügykezelő
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: czegledi.szilvia[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-781
Ipacs Lászlóné ügykezelő
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: ipacs.laszlone[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/521-962
Lánchidi Csilla kereskedelmi igazgatási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: lanchidi.csilla[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/521-974
Utassy Zsolt környezetvédelmi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: utassy.zsolt [kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/521-937
Ügyrend: Hatályos 2021. április 1-től:
1./ Jogalkotással, jogalkalmazással és jogi képviselettel kapcsolatos feladatok:
a) Az érintett szervezeti egységekkel együttműködik az önkormányzati rendeletalkotás előkészítésében.
b) A testületi döntést igénylő – az Iroda feladat és hatáskörébe tartozó - ügyekben a rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket, tájékoztatókat előkészíti, a döntésnek megfelelően a további intézkedéseket megteszi
c) Jelzi a jegyzőnek, ha a Közgyűlés és a bizottságok döntésének előkészítésekor vagy a döntések végrehajtása során jogszabálysértést észlel
d) Közreműködik a hivatal belső szabályzatainak előkészítésében. Az elkészült utasításokat, szabályzatokat nyilvántartja és azokat a Hivatal dolgozói számára elérhetővé teszi.
e) Közreműködik a fegyelmi, kártérítési és etikai eljárások lefolytatásában.
f) Lefolytatja - tisztségviselői megbízás alapján - a törvényességet érintő vizsgálatokat.
g) Ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal jogi képviseletét bíróságok, hatóságok, más szervezetek és természetes személyek irányában. Előzetes egyeztetés és felhatalmazás alapján jognyilatkozatokat tesz, illetve azokat véleményezi. Szükség esetén jogi úton érvényesíti az önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal követeléseit.
h) Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata, valamint a Polgármesteri Hivatal által kötendő szerződéseket, megállapodásokat, egyéb jogügyleteket jogi szempontból felülvizsgálja, véleményezi.
i) Felkérés alapján okirat-szerkesztési feladatokat lát el az önkormányzat, illetve a polgármesteri hivatal részére.
j) Közreműködik a társirodák munkája során felmerülő, jogilag tisztázandó kérdések megoldásában.
2./ Közbeszerzésekkel kapcsolatos feladatok:
a) Gondoskodik a Közbeszerzési Bíráló Bizottság (KBB) és az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság (ÖKDB) üléseinek koordinálásáról a Közbeszerző értesítése alapján.
b) Gondoskodik a közbeszerzési terv nyilvánosságáról, valamint a terv módosításakor az ÖKDB, az állandó bizottságok, és a KBB-k folyamatos tájékoztatásáról.
c) A Közbeszerzési Szabályzat előkészítése és aktualizálása.
3./ Jegyzői hatáskörrel, a testületek működésével és a képviselők munkájának elősegítésével kapcsolatos feladatok:
a) Intézi a jogi megoldást igénylő – jegyzői hatáskörbe vagy az önkormányzat feladatkörébe tartozó - közvetlen lakossági bejelentéseket, panaszokat és kérelmeket, intézi a hivatal ingyenes telefonszámára érkező bejelentéseket.
b) Döntésre előkészíti a külföldiek ingatlanvásárlásaira vonatkozó hozzájárulásokat.
c) Ellátja a birtokvédelmi feladatokat.
d) Hulladékgazdálkodási hatósági feladatok ellátása.
e) Társasházak törvényességi felügyelete.
f) Koordinálja a közmeghallgatáson felszólaló állampolgárok közérdekű bejelentéseinek intézését.
g) Segíti az önkormányzati képviselők jogainak érvényesítését és kötelezettségeinek teljesítését.
h) Figyelemmel kíséri a Közgyűlés utáni feladatok végrehajtását.
i) Gondoskodik a közgyűlési meghívó, a feladatterv és a végrehajtott határozatokról szóló beszámoló elkészítéséről és a közgyűlési anyagok képviselőkhöz, bizottsági tagokhoz és meghívottakhoz való eljuttatásáról az Informatikai és Rendészeti Iroda közreműködésével.
j) Gondoskodik a rendes bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről, a 0,közgyűlések és a közmeghallgatások megszervezéséről, a Közgyűlés és a közmeghallgatás elkészült jegyzőkönyveit megküldi a jogszabályban meghatározott szerveknek.
k) Információt nyújt az önkormányzati szervek döntéseiről, a hatályos rendeletekről. Közreműködik az önkormányzati rendeletek és határozatok számítógépes, egységes elvek szerinti nyilvántartásának kialakításában, működtetésében. Szükség esetén deregulációs intézkedéseket kezdeményez.
l) Gondoskodik a készülő rendelettervezetek és egyéb hirdetmények közzétételéről, kezeli a városházi hirdetőtáblát, illetve az internetes honlap ide tartozó oldalait.
m) Közreműködik a jogszabályoknak megfelelő belső hivatali, egységes joggyakorlat kialakításában.
n) Az önkormányzati működést és a hatósági eljárásokat érintő kérdésekben felvilágosítást ad az állampolgárok és egyéb szervezetek képviselői számára
o) Közreműködik a Jegyző európai parlamenti-, országgyűlési és helyhatósági választással, népszavazással és népi kezdeményezéssel, valamint a nemzetiségi kisebbségi önkormányzati képviselők választásával kapcsolatos feladat- és hatásköreinek ellátásában.
p) Közreműködik a bírósági ülnökök megválasztásában.
q) Figyelemmel kíséri a települési nemzetiségi önkormányzatok jogszabályszerű működését, szükség szerint jogi segítséget nyújt. Biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működésének Alapokmányban meghatározott feltételeit.
r) Jogi konzultáció és szakmai segítségnyújtás a testületi anyag előkészítőivel
s) Bizottsági, közgyűlési anyagok önálló előkészítése, különös tekintettel a hivatal szervezetét érintő jogi szabályozásra.
t) Döntésre előkészíti Eger város nevének, címerének és zászlajának, logójának használatáról szóló engedélyeket.
u) A Polgármesteri Hivatalra vonatkozó esélyegyenlőségi terv elkészítése és aktualizálása.
v) Lakcímnyilvántartó rendszer kezelése, új települési címek felvitele, közterület elnevezések kezelése.
1. Belső ügyvitelszervezéssel kapcsolatos feladatok:
a) Az iktató keretrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása ügykörök, szervezeti változások átvezetése, elektronikus iratok ellenőrzése, betanítása, keretrendszer továbbfejlesztésében való közreműködés.
b) A közgyűlési szakrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása, a szakrendszer használatának betanítása előkészítők, előterjesztők és végfelhasználók (képviselők, köztisztviselők) felé.
c) Az Iroda munkatársa a kijelölt kapcsolattartó és adatszolgáltató a közadat informatikai rendszerben.
d) Közreműködik magát a www.eger.hu honlapon kötelezően közzéteendő információk begyűjtésében és honlapra telepítésében.
e) Kezeli a Polgármesteri Hivatal telefonos lakossági bejelentéseit, azaz a zöldszámát. A bejelentéseket soron kívül eljuttatja az érintett szervezeti egységekhez.
f) Együttműködik az Egri Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft-vel a kötelező települési szilárd hulladék közszolgáltatás igénybevételének jogi eszközökkel történő kikényszerítésére. Nyilvántartás készítése a kötelező közszolgáltatást igénybe vevő természetes és jogi személyek köréről, a szolgáltató részére, e körben rendszeres adatszolgáltatás.
g) Kezeli és az érintettekhez továbbítja az egpolg@ph.eger.hu és a web@ph.eger.hu e-mail címekre beérkezett lakossági bejelentéseket, egyéb megkereséseket.
h) Az önkormányzat vagy a hivatal nevére érkezett küldeményeket az Iratkezelési Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az Iroda bontja, érkezteti, szignálja és juttatja el a társirodákra, illetve az érintett tisztségviselőkhöz (a tájékoztatás teljes körűségének biztosítása érdekében az adott ügyben érintett szakirodák, tisztségviselők másolati példánnyal történő tájékoztatása mellett).
i) Talált tárgyak kezelése
5./ Állategészségügyi-, állattartási ügyek:
a) Állatok védelmével, valamint az állatok nyilvántartásával kapcsolatos, a központi jogszabályban meghatározott, jegyző hatáskörébe utalt ügyek döntésre előkészítése, kivéve az állattartási létesítményekkel kapcsolatos, jogszabályban meghatározott és jegyzői hatáskörbe tartozó állatvédelmi feladatok ellátása.
b) Állatvédelmi bírság kiszabása.
6./ Kereskedelmi igazgatással, idegenforgalommal kapcsolatos feladatok
a) Üzletek működési engedélyének kiadása.
b) Működési engedélyben történt változások, módosítások átvezetése, módosított engedélyek kiadása.
c) Működési engedély megszűnések átvezetése, engedélyek visszavonása.
d) Kereskedelmi tevékenységről, és azok módosításáról, megszűnéséről szóló bejelentések nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
e) Épületben tartandó zenés táncos rendezvények részére rendezvénytartási engedélyek kiadása.
f) Külön engedéllyel rendelkező kereskedők nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
g) Rendezvények ellenőrzése.
h) Üzletek működésének ellenőrzése.
i) Üzletek bezárása, az üzletekben folyó tevékenység, termék forgalmazásának megtiltása.
j) Üzletszerű ingatlanközvetítői tevékenység, üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenység engedélyezése. Nyilvántartás vezetése és ellenőrzése az engedéllyel rendelkezőkről.
k) Kereskedelemmel, rendezvényekkel kapcsolatos nyilvántartások vezetése.
l) Adatszolgáltatás, félévenként statisztikai jelentés.
m) Rendőrség által szervezett éjszakai ellenőrzéseken való részvétel.
n) Hatósági bizonyítvány kiadása.
o) A jogszabályban előírt nyilvántartások vezetése, statisztikai adatszolgáltatás teljesítése.
p) Termelői piac kivételével vásárok, piacok működésének engedélyezése.
q) A jogszabályban előírt nyilvántartás vezetése.
r) Bevásárló központ üzemeltetésére, termelői piac fenntartására irányuló bejelentés nyilvántartásba vétele.
s) Kártyaterem működéséhez szakhatósági állásfoglalás kiadása.
7./ Környezetvédelemmel és természetvédelemmel kapcsolatos feladatok:
a) A környezetvédelmi hatósági feladatok ellátása.
b) A zaj- és rezgésvédelemmel, valamint környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos jegyzői hatáskörbe utalt feladatok.
c) Vendéglátó egységek éjszakai zajos működésének ellenőrzése.
d) Eger város belterületén parlagfűvel fertőzött területekkel kapcsolatos feladatok
e) levegőtisztaság-védelmi kérdésekben kapcsolattartás a hatóságokkal
Ipari tevékenységek engedélyezése:
a) Telep létesítésének bejelentése alapján történő nyilvántartásba vétel.
b) Telepengedélyezési eljárások lefolytatása és a kiadott telepengedélyek nyilvántartásba vétele.
c) Telephelyek ellenőrzése. Az ellenőrzések eredményétől függően a jogszabályokon alapuló eljárások lefolytatása
8./ A központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátása a 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján:
a) Házszám hiánya esetén házszám megállapításáról döntés. Az érintett ingatlanok tulajdonosainak tájékoztatása arról, hogy címükben változás fog bekövetkezni.
b) Társasházak esetében a lakások helyes címének megállapítása, a társasházi alapító okirat, közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat beszerzése.
c) Ha az adott ingatlannak több címe is van (saroktelek), a címellenőrzési eljárás során annak vizsgálata, hogy az ingatlant ténylegesen melyik közterület felől közelíthető meg.
d) Azon címek törlése, melyek nem tekinthetők ténylegesnek.