Ugrás a fő tartalomhoz
2024. november 21. | Olivér
70 éves a Szilágyi
70 éves fennállását ünnepli idén az...
Nemzetközi falatokat kóstoltak a fiatalok
Édes és sós falatok is terítékre...
HIRDETMÉNY feszültség alá helyezésről
Ostoros, Pajdos dűlő hrsz.: 1309/9., + 10...
XXII. Dr. Renn Oszkár Emlékülés
Huszonkettedik alkalommal tartott...
Segítség egy gombnyomásra
A Gondosóra Programról tartottak...
Családbarát munkahely a könyvtár
Családbarát Munkahely Díjjal ismerte el a...
A tájékozódási futást népszerűsítették
A tájékozódási futás alapjaival...
Országos Rajzfilmünnep
Rajzfilmsorozatokkal és kézműves...
Éjféltől 24 órás hóügyeletet tart a Városgondozás
Éjféltől lép életbe a Városgondozás...
Palóc Mesemondó Találkozót rendeztek
A palóc tájnyelv, a tehetséggondozás és...
Fokozottan óvatos közlekedésre
A biztonságos téli közlekedés...
Ilyen nagy karácsonyfája még nem volt a városnak
Ma délután felállították Eger...
A magyar nyelv napját ünnepelték a Szilágyiban
1844. november 13-án nyilvánították...
Hamarosan érkeznek a konzultációs ívek
Jelentős béremelés, családpolitika...
Az önkormányzatok pénzügyeiről tárgyalnak
Egerben tartják a XXIV. Önkormányzati...
A magyar jelnyelv napját ünnepelték a Mlinkóban
November 9-e a magyar jelnyelv napja, ebből...
Csiszolódó gyémántok
Harmadik alkalommal szervezték meg...
Diabétesz világnap
A szűrések fontosságára, a sportban...
Az ingyenes szűrések célja a prosztatarák
Ingyenes PSA szűrést tartottak férfiaknak...
Ismét modern gyárakba nyerhettünk bepillantást
Több mint 100 gyáregység nyitotta meg...
Hársfákkal gazdagodott a Pásztorvölgyi Iskola
Korábban műszaki okok miatt több fát is...
Fiatalok élesztettek újra a Vöröskereszt versenyén
Ötödik alkalommal rendeztek...
Milliárdos beruházások küszöbén a város
Újabb szakaszába léphet a Egri elkerülő...
Életvédelem keresztény értékek szerint
Társak vagyunk az életvédelemben. Ez a...
Duális képzés a Vármegyei Szakképzési Centrumban
Együttműködési szerződést írt alá a...
Donald Trump az USA új elnöke
Donald Trump nyerte az amerikai...
Hankó Balázs: Az életkezdést segíti
A magyar szakképzés világszínvonalú....
Advent: újabb utca kap díszkivilágítást
Az adventi időszak közeledtével már...
Maruzsa: elérte célját a pedagógus-béremelés
Maruzsa Zoltán a magyar oktatási...
Az író és munkássága előtt tisztelegtek
Megemlékezést tartottak az Egri Várban,...

Jogi Csoport Ügyrendje, ügyintézői

Létrehozva: 2013. március 13.  |  Utoljára frissítve: 2022. augusztus 11. eger 

Közzétételi egység: A szerv alaptevékenysége, feladat-, és hatásköre


 

 

Irodavezető: Dr. Nagy-Holló Eszter

3300 Eger, Dobó István tér 2.

Elektronikus levélcím: Hollo.Eszter[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-775

Fax: +36 36/523-779

A Jogi Csoport  tagjai:

 

Dr. Kiss Benedek  csoportvezető

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím:kiss.benedek[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-789

 

Dr. Hörcsik Klára jogász

3300 Eger, Dobó István tér 2..
Elektronikus levélcím: horcsik.klara[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-784

Dr. Tóth Viktória  jogász

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: toth.viktoria[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-782

Dr. Szalóczi Ilona jogász

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: szaloczi.ilona[kukac]ph.eger
Telefonszám: +36 36/523-774

 

Berzéki Krisztina szervezési ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím:berzeki.krisztina[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-773


Gyenge- Őszi Mária anyakönyvi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: oszi.maria[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-700/961 mellék

 

Temesvári Erzsébet Beáta igazgatási ügyintéző

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: temesvari.beata [kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-700/786 mellék

 

Orosz Helga Zsuzsanna  igazgatási ügyintéző

3300 Eger, Dobó István tér 2.

E-mail: orosz.helga[kukac]ph.eger.hu

Telefon: +36 36/ 521-925

 

Laboda Anita anyakönyvi  ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: laboda.anita[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-736

 

 

Czeglédi Szilvia ügykezelő
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: czegledi.szilvia[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-781

 

Ipacs Lászlóné ügykezelő

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: ipacs.laszlone[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-962

 

 Lánchidi Csilla  kereskedelmi igazgatási ügyintéző

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: lanchidi.csilla[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-974

 

Utassy Zsolt környezetvédelmi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: utassy.zsolt [kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-937

Ügyrend: Hatályos 2021. április 1-től:

 

1./ Jogalkotással, jogalkalmazással és jogi képviselettel kapcsolatos feladatok:

a) Az érintett szervezeti egységekkel együttműködik az önkormányzati rendeletalkotás előkészítésében.
b) A testületi döntést igénylő – az Iroda feladat és hatáskörébe tartozó - ügyekben a rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket, tájékoztatókat előkészíti, a döntésnek megfelelően a további intézkedéseket megteszi
c) Jelzi a jegyzőnek, ha a Közgyűlés és a bizottságok döntésének előkészítésekor vagy a döntések végrehajtása során jogszabálysértést észlel
d) Közreműködik a hivatal belső szabályzatainak előkészítésében. Az elkészült utasításokat, szabályzatokat nyilvántartja és azokat a Hivatal dolgozói számára elérhetővé teszi.
e) Közreműködik a fegyelmi, kártérítési és etikai eljárások lefolytatásában.
f) Lefolytatja - tisztségviselői megbízás alapján - a törvényességet érintő vizsgálatokat.
g) Ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal jogi képviseletét bíróságok, hatóságok, más szervezetek és természetes személyek irányában. Előzetes egyeztetés és felhatalmazás alapján jognyilatkozatokat tesz, illetve azokat véleményezi. Szükség esetén jogi úton érvényesíti az önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal követeléseit.
h) Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata, valamint a Polgármesteri Hivatal által kötendő szerződéseket, megállapodásokat, egyéb jogügyleteket jogi szempontból felülvizsgálja, véleményezi.
i) Felkérés alapján okirat-szerkesztési feladatokat lát el az önkormányzat, illetve a polgármesteri hivatal részére.
j) Közreműködik a társirodák munkája során felmerülő, jogilag tisztázandó kérdések megoldásában.

2./ Közbeszerzésekkel kapcsolatos feladatok:

a) Gondoskodik a Közbeszerzési Bíráló Bizottság (KBB) és az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság (ÖKDB) üléseinek koordinálásáról a Közbeszerző értesítése alapján.
b) Gondoskodik a közbeszerzési terv nyilvánosságáról, valamint a terv módosításakor az ÖKDB, az állandó bizottságok, és a KBB-k folyamatos tájékoztatásáról.
c) A Közbeszerzési Szabályzat előkészítése és aktualizálása.

3./ Jegyzői hatáskörrel, a testületek működésével és a képviselők munkájának elősegítésével kapcsolatos feladatok:

a) Intézi a jogi megoldást igénylő – jegyzői hatáskörbe vagy az önkormányzat feladatkörébe tartozó - közvetlen lakossági bejelentéseket, panaszokat és kérelmeket, intézi a hivatal ingyenes telefonszámára érkező bejelentéseket.
b) Döntésre előkészíti a külföldiek ingatlanvásárlásaira vonatkozó hozzájárulásokat.
c) Ellátja a birtokvédelmi feladatokat.
d) Hulladékgazdálkodási hatósági feladatok ellátása.
e) Társasházak törvényességi felügyelete.
f) Koordinálja a közmeghallgatáson felszólaló állampolgárok közérdekű bejelentéseinek intézését.
g) Segíti az önkormányzati képviselők jogainak érvényesítését és kötelezettségeinek teljesítését.
h) Figyelemmel kíséri a Közgyűlés utáni feladatok végrehajtását.
i) Gondoskodik a közgyűlési meghívó, a feladatterv és a végrehajtott határozatokról szóló beszámoló elkészítéséről és a közgyűlési anyagok képviselőkhöz, bizottsági tagokhoz és meghívottakhoz való eljuttatásáról az Informatikai és Rendészeti Iroda közreműködésével.
j) Gondoskodik a rendes bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről, a 0,közgyűlések és a közmeghallgatások megszervezéséről, a Közgyűlés és a közmeghallgatás elkészült jegyzőkönyveit megküldi a jogszabályban meghatározott szerveknek.
k) Információt nyújt az önkormányzati szervek döntéseiről, a hatályos rendeletekről. Közreműködik az önkormányzati rendeletek és határozatok számítógépes, egységes elvek szerinti nyilvántartásának kialakításában, működtetésében. Szükség esetén deregulációs intézkedéseket kezdeményez.
l) Gondoskodik a készülő rendelettervezetek és egyéb hirdetmények közzétételéről, kezeli a városházi hirdetőtáblát, illetve az internetes honlap ide tartozó oldalait.
m) Közreműködik a jogszabályoknak megfelelő belső hivatali, egységes joggyakorlat kialakításában.
n) Az önkormányzati működést és a hatósági eljárásokat érintő kérdésekben felvilágosítást ad az állampolgárok és egyéb szervezetek képviselői számára
o) Közreműködik a Jegyző európai parlamenti-, országgyűlési és helyhatósági választással, népszavazással és népi kezdeményezéssel, valamint a nemzetiségi kisebbségi önkormányzati képviselők választásával kapcsolatos feladat- és hatásköreinek ellátásában.
p) Közreműködik a bírósági ülnökök megválasztásában.
q) Figyelemmel kíséri a települési nemzetiségi önkormányzatok jogszabályszerű működését, szükség szerint jogi segítséget nyújt. Biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működésének Alapokmányban meghatározott feltételeit.
r) Jogi konzultáció és szakmai segítségnyújtás a testületi anyag előkészítőivel
s) Bizottsági, közgyűlési anyagok önálló előkészítése, különös tekintettel a hivatal szervezetét érintő jogi szabályozásra.
t) Döntésre előkészíti Eger város nevének, címerének és zászlajának, logójának használatáról szóló engedélyeket.
u) A Polgármesteri Hivatalra vonatkozó esélyegyenlőségi terv elkészítése és aktualizálása.
v) Lakcímnyilvántartó rendszer kezelése, új települési címek felvitele, közterület elnevezések kezelése.

1. Belső ügyvitelszervezéssel kapcsolatos feladatok:

a) Az iktató keretrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása ügykörök, szervezeti változások átvezetése, elektronikus iratok ellenőrzése, betanítása, keretrendszer továbbfejlesztésében való közreműködés.
b) A közgyűlési szakrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása, a szakrendszer használatának betanítása előkészítők, előterjesztők és végfelhasználók (képviselők, köztisztviselők) felé.
c) Az Iroda munkatársa a kijelölt kapcsolattartó és adatszolgáltató a közadat informatikai rendszerben.
d) Közreműködik magát a www.eger.hu honlapon kötelezően közzéteendő információk begyűjtésében és honlapra telepítésében.
e) Kezeli a Polgármesteri Hivatal telefonos lakossági bejelentéseit, azaz a zöldszámát. A bejelentéseket soron kívül eljuttatja az érintett szervezeti egységekhez.
f) Együttműködik az Egri Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft-vel a kötelező települési szilárd hulladék közszolgáltatás igénybevételének jogi eszközökkel történő kikényszerítésére. Nyilvántartás készítése a kötelező közszolgáltatást igénybe vevő természetes és jogi személyek köréről, a szolgáltató részére, e körben rendszeres adatszolgáltatás.
g) Kezeli és az érintettekhez továbbítja az egpolg@ph.eger.hu és a web@ph.eger.hu e-mail címekre beérkezett lakossági bejelentéseket, egyéb megkereséseket.
h) Az önkormányzat vagy a hivatal nevére érkezett küldeményeket az Iratkezelési Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az Iroda bontja, érkezteti, szignálja és juttatja el a társirodákra, illetve az érintett tisztségviselőkhöz (a tájékoztatás teljes körűségének biztosítása érdekében az adott ügyben érintett szakirodák, tisztségviselők másolati példánnyal történő tájékoztatása mellett).
i) Talált tárgyak kezelése

5./ Állategészségügyi-, állattartási ügyek:

a) Állatok védelmével, valamint az állatok nyilvántartásával kapcsolatos, a központi jogszabályban meghatározott, jegyző hatáskörébe utalt ügyek döntésre előkészítése, kivéve az állattartási létesítményekkel kapcsolatos, jogszabályban meghatározott és jegyzői hatáskörbe tartozó állatvédelmi feladatok ellátása.
b) Állatvédelmi bírság kiszabása.

6./ Kereskedelmi igazgatással, idegenforgalommal kapcsolatos feladatok

a) Üzletek működési engedélyének kiadása.
b) Működési engedélyben történt változások, módosítások átvezetése, módosított engedélyek kiadása.
c) Működési engedély megszűnések átvezetése, engedélyek visszavonása.
d) Kereskedelmi tevékenységről, és azok módosításáról, megszűnéséről szóló bejelentések nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
e) Épületben tartandó zenés táncos rendezvények részére rendezvénytartási engedélyek kiadása.
f) Külön engedéllyel rendelkező kereskedők nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
g) Rendezvények ellenőrzése.
h) Üzletek működésének ellenőrzése.
i) Üzletek bezárása, az üzletekben folyó tevékenység, termék forgalmazásának megtiltása.
j) Üzletszerű ingatlanközvetítői tevékenység, üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenység engedélyezése. Nyilvántartás vezetése és ellenőrzése az engedéllyel rendelkezőkről.
k) Kereskedelemmel, rendezvényekkel kapcsolatos nyilvántartások vezetése.
l) Adatszolgáltatás, félévenként statisztikai jelentés.
m) Rendőrség által szervezett éjszakai ellenőrzéseken való részvétel.
n) Hatósági bizonyítvány kiadása.
o) A jogszabályban előírt nyilvántartások vezetése, statisztikai adatszolgáltatás teljesítése.
p) Termelői piac kivételével vásárok, piacok működésének engedélyezése.
q) A jogszabályban előírt nyilvántartás vezetése.
r) Bevásárló központ üzemeltetésére, termelői piac fenntartására irányuló bejelentés nyilvántartásba vétele.
s) Kártyaterem működéséhez szakhatósági állásfoglalás kiadása.

7./ Környezetvédelemmel és természetvédelemmel kapcsolatos feladatok:

a) A környezetvédelmi hatósági feladatok ellátása.
b) A zaj- és rezgésvédelemmel, valamint környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos jegyzői hatáskörbe utalt feladatok.
c) Vendéglátó egységek éjszakai zajos működésének ellenőrzése.
d) Eger város belterületén parlagfűvel fertőzött területekkel kapcsolatos feladatok
e) levegőtisztaság-védelmi kérdésekben kapcsolattartás a hatóságokkal

Ipari tevékenységek engedélyezése:

a) Telep létesítésének bejelentése alapján történő nyilvántartásba vétel.
b) Telepengedélyezési eljárások lefolytatása és a kiadott telepengedélyek nyilvántartásba vétele.
c) Telephelyek ellenőrzése. Az ellenőrzések eredményétől függően a jogszabályokon alapuló eljárások lefolytatása

8./ A központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátása a 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján:

a) Házszám hiánya esetén házszám megállapításáról döntés. Az érintett ingatlanok tulajdonosainak tájékoztatása arról, hogy címükben változás fog bekövetkezni.

b) Társasházak esetében a lakások helyes címének megállapítása, a társasházi alapító okirat, közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat beszerzése.

c) Ha az adott ingatlannak több címe is van (saroktelek), a címellenőrzési eljárás során annak vizsgálata, hogy az ingatlant ténylegesen melyik közterület felől közelíthető meg.

d) Azon címek törlése, melyek nem tekinthetők ténylegesnek.

 

 



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!