Eger, a Fogyasztóbarát Település
2014-ben Eger elnyerte a fogyasztóbarát település címet.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapja: http://www.nfh.hu/
Jelentősen csökkent a fogyasztóvédelmi panaszok száma a városban és egyre több a pozitív listás vállalkozás is – mondta Koszorús László fogyasztóvédelemért felelős államtitkár Egerben.
Ősszel nyújtotta be pályázatát Eger a fogyasztóbarát település címre. Habis László polgármester szerint a város sokat fejlődött fogyasztóvédelmi szempontból, s ez adta annak apalapját, hogy Eger kiérdemelte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elismerését. A polgármester hozzátette: a belváros rehabilitációja során kialakított akadálymentesített közterületek és az Eger Városkártya kedvezményei, plusz szolgáltatásai is az egriek elégdettségét növelő beruházások voltak. Az önkormányzat a városkártya bevezetésével a fogyasztók és a vásárlók közötti minél jobb kapcsolat katalizátorává is előlépett - emelte ki Habis László.
Koszorús László fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár az eseményen elmondta, hogy Eger kifogástalan pályázatot nyújtott be. A megyeszékhelyen megfelelőnek értékelték a fogyasztók tájékoztatását és a terület szakemberei számos városi rendezvényre is rendszeresen kitelepülnek. Ennek eredménye is az, hogy egyre kevesebb, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panasz jellemző a városban, 2014-ben például az egri taxi szolgáltatással kapcsolatban egyetlen vásárlói panasz sem érkezett.
Az elismerés öt évre szól, s természetesen a meghosszabbításra is van lehetőség.
(A TV Eger beszámolója az októberi eseményről )