Ugrás a fő tartalomhoz
2024. november 04. | Károly

Szálláshelyek érvényes minősítéssel működhetnek

Létrehozva: 2024. szeptember 26.  |  Utoljára frissítve: 2024. szeptember 26.

Jelen tájékoztató azon szálláshely-üzemeltetőket érintheti, akiknek még nincs érvényes minősítése, így kérem szíveskedjék leellenőrizni a kötelezettségek teljesítését, illetve a regisztráció meglétét!


A jelenleg hatályos jogszabályok alapján, Magyarországon kizárólag olyan szálláshelyen lehet szálláshely-szolgáltatást nyújtani, amely a szálláshely-szolgáltatásra irányuló szándékát a területileg illetékes kereskedelmi hatóságnak bejelentette és a kereskedelmi hatóság nyilvántartásba vette, az NTAK-ba regisztrált, így rendelkezik NTAK regisztrációs számmal, szálláshelykezelő szoftvert használ, teljesíti napi adatszolgáltatási kötelezettségét az NTAK felé, teljesíti adattovábbítási kötelezettségét a VIZA rendszer felé.

 

A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (továbbiakban: Kertv.) , valamint a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kormány rendelet) értelmében szálláshely-üzemeltetési tevékenység csak olyan szálláshelyen folytatható, amely megfelel a szálláshely-minősítő szervezet elektronikus felületén közzétett, az adott szálláshelytípusra vonatkozó követelményeknek.

https://www.eger.hu/hu/adougyek/szallashely-ugyintezes/c/jogszabalyok-510 )

 

A feladat ellátására a Kormány a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület Nonprofit Kft-t (a továbbiakban: szálláshely-minősítő szervezet) jelölte ki. A szálláshely-szolgáltató a szálláshely üzemeltetési tevékenység bejelentését megelőzően, valamint az első minősítést követően háromévente köteles a szálláshely-minősítő szervezet vizsgálatát és értékelését kérni, a szálláshelytípusra vonatkozó követelményekhez igazodó minőségi fokozatba sorolás érdekében. https://szallashelyminosites.hu/

 

A szálláshely-minősítési eljárás szabályai, szempontrendszere és kritérium rendszer a szálláshely-minősítő szervezet elektronikus felületén kerültek közzétételre. A szálláshely-minősítő szervezet a szálláshelyek minősítését 2022. január 1. napjától kezdődően végzi.

 

Szeretném felhívni a szíves figyelmüket, hogy a szálláshely szolgáltató a szálláshely-minősítésben bekövetkezett változást követően, valamint a szálláshely-minősítés megújítása során kiállított dokumentumot haladéktalanul kötelesek megküldeni Eger Megyei Jogú Város Jegyzőnek. A szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatókról vezetett jegyzői nyilvántartás a szálláshely-szolgáltatási tevékenység típusának megjelölésén kívül minőségi fokozatba sorolását is tartalmazza.

 

Kérem ellenőrizzék le, hogy a szálláshely rendelkezik-e érvényes minősítéssel, amennyiben igen, úgy kérem, hogy a minősítést – ha még nem tették meg - küldjék meg kereskedelmi hatóságunknak (Adóiroda) Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal hivatali kapujára.

 

Fontos azt is tudni, hogy az E-mail nem minősül elektronikus kapcsolattartásnak (Dáptv.), így kérjük a meglévő minősítést „Pdf" ne ilyen módon küldjenek kereskedelmi hatóságunkhoz!

 

Hivatali kapu használata során a Hivatal rövidített neve: EGERMJV Teljes neve: Eger Megyei Jogú Város Hivatala KRID azonosítója: 314534378
ePapír benyújtás: Címzett: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Kereskedelmi ügyek https://epapir.gov.hu

 

A minősítés meglétét a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület elektronikus felületén https://szallashelyminosites.hu/minositett-szallashelyek  tudják a szálláshelyek leellenőrizni. Az érvényes minősítést a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) elektronikus felületén is elérhető a bejelentkezést követően: https://ntak.hu/bejelentkezes

 

A szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatókról vezetett jegyzői nyilvántartás a szálláshely-szolgáltatási tevékenység típusának megjelölésén kívül minőségi fokozatba sorolását is tartalmazza.

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a jogszabály megjelenését követően a már nyilvántartásba vett szálláshelyek tulajdonosainak, illetve üzemeltetőinek az első szálláshely-minősítés érdekében – a kapcsolattartó és a szálláshely adatainak megadásával – regisztrálniuk kellett az alábbi határidőkön belül :
- szállodáknak, panzióknak 2021. december 31-ig,
- kempingeknek, üdülőház telepeknek, közösségi szálláshelyeknek 2022. június 30-ig,
- magászálláshelyeknek és egyéb szálláshelyeknek 2024. január 1-ig.

(Erről több tájékoztatót is olvashattak honlapunkon https://www.eger.hu/hu/adougyek/tajekoztatok)

 

A szálláshely-minősítési eljárás lefolytatása – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – első esetben ingyenes.

 

További részleteket a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület elektronikus felületén találhatnak az érdeklődők https://szallashelyminosites.hu/segedlet . A minősítési eljárással kapcsolatos valamennyi szükséges információt megtalálják az adott szálláshely-típusra vonatkozó eljárásrendben, kritériumrendszerben, illetve az ahhoz kapcsolódó útmutatóban.

 

Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület ügyfélszolgálatának elérhetőségei:
E-mail: ugyfelszolgalat@szallashelyminosites.hu
Telefon: +36/1-686-2011
Hétfő – csütörtök (munkanapokon): 9:00 - 15:00

 

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény 19. § (1) bekezdése értelmében elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által nyújtott digitális szolgáltatások tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 3. §-a szerinti szervezet, ügyész, jegyző, egyéb közigazgatási hatóság, valamint az ügyfél jogi képviselője. Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 26. § (1) bekezdése alapján a hatóság írásban, a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben meghatározott elektronikus úton, vagy személyesen – ideértve az összeköttetés közvetlenségét, kölcsönösségét, folyamatos kép- és hangkapcsolatot biztosító telekommunikációs eszköz alkalmazását, ha az az adott eljárási cselekmény lefolytatására alkalmas –, illetve írásbelinek nem minősülő elektronikus úton tart kapcsolatot az ügyféllel és az eljárásban résztvevőkkel.

 

Üdvözlettel:

 

Eger, 2024. szeptember hó.


Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóiroda vezetője



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!