Adófizetési határidő
A napokban több ezer adószámla értesítő készült el Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságánál és ezek kiküldése folyamatos.
Az elektronikus tárhelyekre már több mint 5,3 ezer darab adószámla kivonat kézbesítése meg is történt. A papír alapú közel 20 ezer darab levél (csekk mellékelve) kiküldése is elkezdődött.
Azon Ügyfelünk kap adószámlát és egyben fizetési értesítést is, akinek 1000 Ft-ot meghaladó már esedékes helyi adófizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2021. szeptember 15-ig önkormányzati adóhatóságunk felé. Ez lehet akár esedékes adótartozás, vagy 2021. szeptember 15-ig fizetendő adókövetelés is.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságánál nyilvántartott adószámláiról többféleképpen tájékozódhat. Az adószámla információk megtekintésének legegyszerűbb módja, ha ezt elektronikusan teszi meg. Az adószámla elektronikusan, az ügyfélkapus belépés után az Elektronikus Önkormányzati Portál felületén tekinthető meg. Nyitólap: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
Az adószámla-kivonatot az kérdezheti le, akit erre feljogosított az adózó, de magánszemély esetében a saját adószámláját minden további nélkül megtekintheti.
Szeretnénk segíteni a közölt adatok, például az aktuális tartozás, vagy a túlfizetés értelmezésében. Hivatalos honlapunkon https://www.eger.hu/hu/adougyek részletesen információkat is olvashatnak az adószámlával ITT és az elektronikus fizetéssel ITT kapcsolatosan az érdeklődők.
Az adóbefizetés teljesítésének módja alapvetően attól függ, hogy valaki pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett-e (elsősorban jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók) vagy sem (pl.: magánszemélyek). A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni. A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással köteles teljesíteni.
Adófizetés esetén Ön az alábbi fizetési módok között választhat:
1.) Az Elektronikus Önkormányzati Portálon keresztül minden adózó számára elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.
2.) A magánszemélyek többnyire postai úton kapnak értesítést, amihez mellékeljük a befizetésre szolgáló csekket is. A postai úton megkapott csekk alkalmas az iCsekk szolgáltatással történő adófizetésre is.
3.) Lehetőség van az Ön számlavezető bankjánál a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással is teljesíteni. (Kérjük feltüntetni az Ön adószámát vagy adóazonosító jelét, illetve az egri önkormányzati nyilvántartási számát is.)
4.) Az adóhatóság ügyfélszolgálati irodáján is lehet bankkártyával fizetni.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságának elérhetőségei:
Ügyfélfogadás helye: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2.
Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00,
Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00
Ha információt szeretne, hívhatja központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Ön rendelkezésére!
Lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni, az itt feltett kérdésekre néhány napon belül választ kap az érintett. E-mail cím: ado@ph.eger.hu
Köszönjük, hogy adókötelezettségek betartásával és adófizetésével hozzájárul Eger Megyei Jogú Város fejlődéséhez. Továbbra is jó egészséget kívánunk minden kedves ügyfelünknek, munkatársaiknak és családtagjainak egyaránt!
Eger, 2021. augusztus 30.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága