Ugrás a fő tartalomhoz
2024. november 21. | Olivér

Igazgatási szünet

Létrehozva: 2023. december 01.  |  Utoljára frissítve: 2024. január 10.

Helyi adóügyekben, szálláshely és hagyatéki ügyintézésben az igazgatási szünet ideje alatt 2024. január 3-tól ügyeletet tart az Adóiroda (Igazgatási szünet: 2023. december 22-tól - 2024. január 5-ig)


Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a Polgármesteri Hivatal 2023. évi munkarendjében téli igazgatási szünetet rendelt el, mely 2023. december 22. napjától - 2024. január 5. napjáig tart. Ennek értelmében idén az utolsó munkanap 2022. december 21-én (csütörtökön) lesz, az első teljes hivatalos munkanap 2024. január 8-án hétfőn lesz.

 

Az igazgatási szünet ideje alatt 2024. január első hetében az ügyfélfogadási napokon ügyeletet tart Irodánk, így halaszhatatlan ügyekben személyesen is elérhetőek lesznek egyes kijelölt ügyfélfogadást végző munkatársak.

 

Helyi adóügyekben, szálláshely ügyintézésben, valamint hagyatéki ügyekben:
Szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig
Péntek: 8.00-12.00 óráig fogadjuk ügyfeleinket.

 

Az elektronikus ügyintézés az igazgatási szünet időtartama alatt is elérhető, így, az adózók/ügyfelek zavartalanul tudják ügyeiket elektronikusan indítani.

 

Az Elektronikus Önkormányzati Portál (EÖP) E-ÖNKORMÁNYZAT (lgov.hu) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, az adózók ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában. Elektronikusan nyújthatók be például az E-Önkormányzati Portálról E-ÖNKORMÁNYZAT (lgov.hu) különféle kérelmek, adóbevallások, adatbejelentések, változásbejelentések, vagy ePapír szolgáltatás e-Papír (gov.hu) útján is érkezhetnek egyedi kérelmek stb.

 

Az elektronikus kapcsolattartási kötelezettség azt jelenti, hogy az ügyfél iratait a tárhelyén keresztül vagy valamely elektronikus felület igénybevételével (különféle ASP űrlap nyomtatványok) juttatja el az önkormányzati adóhatósághoz és az Adóiroda is ugyanilyen módon juttatja el az iratokat, döntéseket az adózónak/ügyfeleknek. Gazdálkodók (közte az egyéni vállalkozóknak) kötelező az elektronikus kapcsolattartás.

 

Azok a magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek KÜNY-tárhellyel, az ún. Rendelkezési Nyilvántartásban /RNY-ben/ általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Ekkor a KÜNY-tárhelyet az ügyfél hivatalos elérhetőségeként kezeljük és az iratokat elsősorban oda postázzuk. Az elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos rendelkezés /RNY/ az alábbi felületen tehető: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public//  /További részletek ITT olvashatnak az érdeklődők./ Magánszemély ügyfél is bármikor kérheti, hogy a hivatal vagy önkormányzat vele elektronikusan tartson kapcsolatot olyan ügyekben, amelyeknél az elektronikus kapcsolattartás lehetséges.

 

Ha az ügyfél kezdeményezi az elektronikus kapcsolattartást, a kézbesítés következményei a konkrét ügyben ugyanazok, mintha a RNY-ben hozzájárult volt az elektronikus kapcsolattartáshoz.

 

Az ASP nyomtatványok esetében, az űrlapok első oldalán célszerű az „Elektronikus kapcsolattartást engedélyezi?" kérdésre az „Engedélyezve" jelölésre kattintani! Ha Ön így nyújtja be kérelmét, elektronikus úton kap megadott tárhelyére választ, vagy értesül a döntésről.

 

Igénybe vehető (EÖP) elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

 

Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságához tartozó helyi adó (iparűzési adó, építményadók, idegenforgalmi adó) és más önkormányzati hatáskörbe tartozó adóinak egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak másodlagos azonosítóként az Ügyfélkapus azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti személyes egyenlegét, vagy azon személyek (természetes vagy jogi) egyenlegét, amelyeket mint képviseleti joggal felruházott személyként összerendelési nyilatkozatban kérelmezett az önkormányzatnál.

 

Ügyindítás: Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és az adott adóügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az ASP Központba. A Központ továbbítja Eger MJV Polgármesteri Hivatal iratkezelőjének a benyújtott űrlapot, amely érkezteti, és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe és eljut az ügyintézőhöz. Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás. Ugyanakkor lehetséges online űrlapkitöltés és rendszeren kívüli (pl.: kinyomtatás utáni postai vagy személyes benyújtás) beküldés (azonosítás nélkül is elérhető szolgáltatás).

 

Bevallás lekérdezés: A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az adott önkormányzati ASP ADÓ szakrendszerben rögzített bevallások adatait saját nevükben, általuk képviselt adózó - más természetes személy, egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaság - nevében. (A portál használatához előfeltétel (kivéve: azonosítás nélkül is igénybe vehető szolgáltatás), hogy a felhasználó rendelkezzen Ügyfélkapu azonosítóval. Ügyfélkapun bármely természetes személy regisztrálhat.)

 

Adók, díjak, illetékek befizetése
A szolgáltatás használatával /EFER/ lehetősége nyílott arra, hogy a kiválasztott önkormányzat felé az adó- és illetékfizetési kötelezettségeket elektronikus úton díjmentesen teljesítse az érintett adózó.

 

A 2023. november 13-i Közgyűlés döntött arról, hogy az önkormányzatunk számlevezető pénzintézete 2024. január 1-jétől a MBH Bank Nyrt. lesz, így az átállás és a pénzügyi évváltás miatt az EFER rendszer - online bankkártyás fizetés - 2023. december 31-től - előre láthatóan- 2024. január közepéig nem lesz elérhető, ebben kérjük megértésüket. Az adófizetést ezen időszak alatt utalással lehet teljesíteni. Az aktuális 2024. január 1-jétől élő új számlaszámok honlapunkon lesznek majd megtalálhatóak: https://www.eger.hu/hu/adougyek/szamlaszamok

 

Kérjük, hogy a Raiffeisen Bank számlaszámait (12033007- .......) 2024. évtől ne használja adófizetésre!

 

Az E- Önkormányzati Portál működéséről további részletekről ITT olvashatnak.

 

Eger, 2023. december hó

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!