mezőgazdasági hasznosítású ingatlanok
Pályázati dokumentáció
Pályázati dokumentáció
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata meghirdeti az Önkormányzat tulajdonában álló mezőgazdasági hasznosítású ingatlanok nyílt versenyeztetési eljárás során történő használatba adását
az Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló 35/2015.(X.30.) rendelet alapján az alábbiak szerint:
A versenyeztetési eljárásban szereplő ingatlanok adatait a jelen dokumentáció mellékletét képező táblázat tartalmazza. A táblázatban szereplő összegek forintban értendők.
A pályázati dokumentáció rendelkezésre bocsátása nyilvános közéttétel útján történik, ingyenesen.
Közzététel módja:
Az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján, Eger Város honlapján (www.eger.hu), a Rádió Eger és FM7 rádióállomásokon, valamint a Szuperinfóban
Versenyeztetési eljárás helye és időpontja:
3300 Eger, Dobó István tér 2. II. számú tárgyaló, 2017. február hó 24. nap 9:00 óra
Eredményhirdetés helye és ideje:
3300 Eger, Dobó István tér 2. II. számú tárgyaló. A versenyeztetési eljárás eredménye azonnal kihirdetésre kerül.
Szerződéskötés: Az eredményhirdetéstől számított 30 napon belül
A licitlépcső:
500,- Ft.
Az ajánlatok értékelési szempontja:
A legmagasabb összegű földhasználati díj.
A földhasználati jogviszony időtartama:
• haszonbérlet esetén: maximum 10 év
• rekreációs célú földhasználat esetén: maximum 5 év
• bérlet esetén: maximum 5 év
A földhasználati díj emelkedésének szabályai:
• Haszonbérleti jogviszony esetén: a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CCXII. törvény 50/A. §-ában foglaltak irányadóak
• Rekreációs célú földhasználati jogviszony esetén: az Önkormányzat Közgyűlése minden gazdasági évet megelőzően jogosult meghatározni - és a földhasználóval írásban közölni - a földhasználati díjak mértékét.
• Bérleti jogviszony: az Önkormányzat a bérleti díjakat évente felülvizsgálhatja, s amennyiben az addiginál magasabb díjat állapít meg, azt a bérlővel szemben alkalmazhatja.
Előhaszonbérleti jog:
A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény hatálya alá tartozó, az önkormányzat által haszonbérlet útján hasznosítani kívánt (lásd melléklet) földek esetén a törvény 46-47. §-a alapján
A versenyeztetési eljáráson történő indulás feltétele:
A jelen dokumentáció mellékletét képező táblázatban ingatlanonként feltüntetett pályázati biztosíték befizetése, ami egyben az induló nettó legalacsonyabb áron történő ajánlattételnek is minősül a pályázó részéről.
A befizetést az Önkormányzat Raiffeisen Bank Zrt.-nél vezetett 12033007-00102883-00100003 számú számlaszámára kell teljesíteni 2017. február hó 22-én 12:00 óráig, valamint a pályázati biztosíték a helyszínen személyesen is befizethető a versenyeztetési eljárás megkezdéséig. Amennyiben a pályázati biztosíték összege meghaladja a 150.000,- Ft-ot, úgy azt a fent megjelölt bankszámlaszámra történő átutalással kell megfizetni.
Ha a pályázati biztosítékot az ajánlattevő átutalással fizeti meg, úgy az átutalásról szóló bizonylatot a versenyeztetési eljárás megkezdése előtt az önkormányzat képviseletében eljáró munkacsoport részére be kell mutatnia, ellenkező esetben a versenyeztetési eljáráson nem vehet részt.
Az ingatlan megtekintése:
Az ingatlan megtekintése telefonos egyeztetés alapján lehetséges
a 06-36/523-739-es telefonszámon.
Ajánlati kötöttség:
A szerződéskötés napjáig fennáll. Amennyiben a szerződéskötésre a nyertes pályázó érdekkörébe tartozó okból ezen idő alatt nem kerül sor, úgy a pályázati biztosíték a kiírót illeti meg.
Az Önkormányzat fenntartja azon jogát, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén jogosult az eljárás soron következő helyezettjével szerződést kötni.
A teljes földhasználati díj megfizetése:
A földhasználati díj megfizetésére a szerződésben meghatározottak szerint kerül sor.
Nem jár vissza a pályázati biztosíték, ha:
- a megkötött szerződést biztosító mellékkötelezettséggé alakul át, vagy beszámításra kerül,
- az ajánlattevő a versenyeztetési eljárás megkezdését követően a versenytől visszalép,
- az ajánlattevő az ajánlati kötöttség időtartama alatt az ajánlatát visszavonja,
- a szerződésnek a felhívásban megjelölt időn belüli megkötése neki felróható, vagy az érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg.
Az ajánlattevő a versenyeztetési eljárás kezdetén az alábbi dokumentumokat köteles bemutatni a versenyeztetési eljárás vezetőjének:
- társas vállalkozás esetében 30 napnál nem régebbi cégkivonatát és aláírási címpéldányát legalább egyszerű másolatban,
- ha az ajánlattevő nem személyesen vesz részt a versenyeztetési eljáráson (nem saját nevében tesz ajánlatot), akkor közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban foglalt képviseleti meghatalmazást,
- egyéni vállalkozó esetében vállalkozói igazolvány hitelesített másolati példányát, vagy igazolást a regisztrációról,
- magánszemély esetében személyazonosság igazolására szolgáló dokumentumait,
- a pályázónak igazolnia kell, hogy Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata felé nincs tartozása. (Ennek igazolása az Önkormányzat részére benyújtott írásbeli nyilatkozat útján történik.)
- A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben az ott előírt cégszerűen aláírt nyilatkozat; az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló
35/2015.(X. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 21.4. pontja szerint.
Az Önkormányzat fenntartja azon jogát, hogy az eljárást eredménytelennek nyilvánítsa.
A szerződésekben kikötésre kerül, hogy az önkormányzat eltérő hasznosítási igénye esetén a szerződés kártalanítás nélkül felmondható.
A nyílt versenyeztetési eljárás egyéb feltételeit az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló 35/2015. (X.30.) önkormányzati rendelet és annak 1. melléklete tartalmazza.