Pályázati felhívás
A Dobó István Vármúzeum igazgatói feladatainak ellátására
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.) 20/B. § (1) bekezdése alapján pályázatot ír ki a Dobó István Vármúzeum (megyei hatókörű városi múzeum) igazgatói feladatkörének a Kjt. 23. § (1)-(3) bekezdései szerinti, legfeljebb 5 év határozott idejű magasabb vezetői beosztásra történő megbízással való ellátására határozatlan idejű közalkalmazotti kinevezés mellett.
A vezetői megbízás időtartama: legfeljebb 5 év határozott időtartamra, 2019. január 1-től 2023. december 31-ig szól.
Kinevezés szerinti munkakör megnevezése: A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet (továbbiakban: 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet) 1. számú melléklet 4. pontjában feltüntetett muzeális intézményi szakmai munkakörök egyike.
A Kjt. 20/B. § (2) bekezdése alapján magasabb vezető beosztás ellátására megbízást az kaphat, aki a munkáltatóval közalkalmazotti jogviszonyban áll, vagy a megbízással egyidejűleg közalkalmazotti munkakörbe kinevezhető. Az igazgató felett a munkáltatói jogokat, ill. a kinevezési és megbízási jogkört Eger Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése gyakorolja a kultúráért felelős miniszter egyetértésével.
A foglalkoztatás jellege: teljes munkaidős
A munkavégzés helye: 3300 Eger, Vár 1.
Az igazgató feladatai: Az intézmény tevékenységi körébe tartozó feladatok vezetői irányítása, különös tekintettel a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvényben (a továbbiakban: Kultv.), az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben, továbbá az ágazati jogszabályokban foglaltakra.
Az igazgató kiemelt szakmai feladatai:
o az intézmény magas színvonalú tudományos munkájának fenntartása és fejlesztése egységes koncepció mentén,
o középtávú szakmai fejlesztési koncepció kidolgozása,
o széleskörű hazai és nemzetközi szakmai kapcsolatrendszer fejlesztése és bővítése,
o az intézmény képviselete hazai és nemzetközi konferenciákon, egyéb rendezvényeken,
o a kulturális alapellátás kiterjesztés,
o a kulturális turizmus feltételrendszerének folyamatos fejlesztése,
o együttműködés más városi intézményekkel és kulturális vállalkozásokkal.
Illetmény és juttatások: Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a Kjt., valamint a 150/1992. XI. 20. Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.
Pályázati feltételek: A 94. § (1) bekezdésében, továbbá a 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet 6/E. § (1) bekezdésében, 6/G § (1) bekezdésében, 6/H. §-ban és a Kjt-ben meghatározottak szerint:
• egyetemi (mesterfokozatú) végzettség és szakirányú szakképzettség, vagy közgazdász vagy jogász szakképzettség;
• tárgyalási szintű idegennyelv ismeret (amelynek igazolása történhet legalább államilag elismert komplex típusú középfokú nyelvvizsga-bizonyítvánnyal vagy azzal egyenértékű okirattal, vagy szakmai gyakorlat külföldi teljesítéséről szóló igazolás bemutatásával);
• végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban szerzett legalább 5 éves szakmai gyakorlat;
• kiemelkedő, szakirányú tudományos vagy szakmai tevékenység (melynek igazolása történhet legalább 3 szakmai referencia bemutatásával);
• az intézményben fennálló közalkalmazotti jogviszony vagy a megbízással egyidejűleg az intézménybe közalkalmazotti munkakörbe történő kinevezés feltételeinek való megfelelés;
• vezetői gyakorlat;
• a pályázó büntetlen előélete, ill. hogy nem áll a Kjt. 20. § (2) bekezdés d) pontja szerinti büntető eljárás és a muzeális intézményekben végezhető tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt;
• magyar állampolgársággal vagy a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személy;
• munkakör ellátásához szükséges magyar nyelvtudás;
• vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség vállalása (az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről szóló 2007. évi CLII. törvény 2. § a) pontjának 3. alpontja, valamint 3. § (1) bekezdésének c) pontja alapján);
• annak vállalása, hogy a pályázó megbízását követő két éven belül a 150/1992. (XI. 20.) Korm.rendelet 6/G. § (1) bekezdése szerinti akkreditált, államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó tanfolyamot elvégzi, amennyiben ezt a megbízás előtt nem tette meg, ill. ha jogász vagy közgazdász szakképzettséggel nem rendelkezik.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
• vezetői gyakorlat múzeumi intézmény élén;
• egy további idegen nyelv tárgyalási szintű ismerete.
A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:
• az 5 éves megbízási időszakra vonatkozóan elkészített szakmai koncepció;
• szakmai önéletrajz;
• a végzettséget, szakképzettséget, nyelvismeretet tanúsító okiratok másolata (melyek eredetijét a pályázó köteles a kinevezés, illetve megbízás aláírásáig Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Jegyzői Irodáján bemutatni);
• szakmai gyakorlat igazolása;
• vezetői gyakorlat igazolása;
• kiemelkedő, szakirányú tudományos vagy szakmai tevékenység igazolásáról szóló referenciák;
• három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány;
• a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget elfogadó nyilatkozat;
• a 150/1992. (XI. 20.) Korm.rendelet 6/G. § (1) bekezdése szerint előírt ismeretek határidőre történő megszerzéséről szóló nyilatkozat vagy a követelmény teljesítéséről szóló igazolás másolata;
• a pályázó a Kjt. 20/A. § (5) bekezdés b) pontja szerinti nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul;
• a pályázó hozzájáruló vagy elutasító nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy pályázat tartalma közölhető-e a megbízón és a szakmai bizottság tagjain kívül más személlyel;
• a pályázó hozzájáruló vagy elutasító nyilatkozata a pályázat nyílt tárgyalásáról.
A pályázat benyújtásának határideje: a kormányzati személyügyi igazgatási feladatokat ellátó szerv internetes oldalán (KOZIGALLAS.GOV.HU) történő közzétételtől számított 30 napon belül, várhatóan 2018. november 1.; publikálási időpontja 2018. október 1.
A pályázati kiírás a munkáltató által a személyügyi központ részére megküldött adatokat tartalmazza, így annak tartalmáért a pályázatot kiíró szerv felel.
A pályázati kiírás további közzétételének helye: Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának honlapja: www.eger.hu.
A pályázat benyújtásának módja:
• Postai úton, 1 eredeti példányban a pályázatnak az Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése címére történő megküldésével (3300 Eger, Dobó tér 2.); a borítékon fel kell tüntetni a beosztás megnevezését: DIV igazgató.
• Elektronikus úton Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Polgármesteri Iroda részére, az orosz.helga@ph.eger.hu e-mail címen keresztül.
• Személyesen: Orosz Helga kulturális intézményi referens részére, munkaidőben hétfőtől-csütörtökig 8.00-16.00-ig, pénteken 8.00-12.00-ig; (Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Polgármesteri Irodája, Eger, Dobó tér 2. 56-os iroda).
A pályázat elbírálásának módja, rendje, határideje:
A pályázókat a pályázati határidő lejártát követő 21 napon belül a Kjt. 20/A. § (6) bekezdése, valamint a 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet 7. §-a alapján a kinevezési, megbízási jogkör gyakorlója által létrehozott bizottság hallgatja meg, melynek véleményét figyelembe véve a megbízási jogkör gyakorlója dönt. A pályázat eredményéről az érintettek írásbeli értesítést kapnak A bizottsági ülésre a kultúráért felelős miniszter képviselője is meghívást kap. A vezetői megbízásról a szakmai bizottság írásba foglalt véleményét mérlegelve és a kultúráért felelős miniszter előzetes egyetértése megkérésével, Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése dönt a pályázatok benyújtását követő első ülésén, de legkésőbb 60 napon belül.
A pályázat tartalma csak a pályázó beleegyezésével közölhető a megbízón és az elbíráló bizottság tagjain kívül más személlyel.
Kiegészítő információk:
A pályázat iránt érdeklődők a pályázat elkészítéséhez szükséges további információ, ill. az intézményre vonatkozó tájékoztatást Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Polgármesteri Irodáján (Eger, Dobó tér 2.) kérhetik Orosz Helga kulturális intézményi referenstől személyesen vagy a 06-20/430 1814 telefonszámon.
Eger, 2018. szeptember 24.