Pénzügyi Csoport ügyrendje
A pénzügyi csoport foglalkozik a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásával, végzi az önkormányzati működéssel összefüggő pénzügyi és könyvelési feladatokat.
Pénzügyi Csoport
Rékasiné Varga Beáta csoportvezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: rekasine.beata@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-760
Barkóczi Istvánné pénzügyi ügyintéző, pénztáros
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: barkoczi.istvanne@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-761
Farkas Zsolt pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: farkas.zsolt@ph.eger.hu
Farkas Zsolt József pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: farkas.zsolt@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-762
Fejes Róbertné pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: fejes.robertne@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700/878
Harmat Adél pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: harmat.adel@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700/865
Lévainé Hankó Adrienn pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: hanko.adrienn@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-797
Tóth Zsuzsanna pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: toth.zsuzsanna@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700-868
Domboróczky Ágnes pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: domboroczky.agnes@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700-871
Homonnai Ilona pénzügyi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: homonnai.ilona@ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-749
Ügyrend: Hatályos 2021. április 1-től
1./ Költségvetési tervezés főbb feladatai:
a) Számszaki előkészítő munkát végez az éves költségvetési rendelethez.
b) A feladatkörébe tartozó címszámok előirányzatait kidolgozza, beépíti a költségvetési rendeletbe. Elvégzi a hivatal kiemelt előirányzatonkénti tervezési feladatait.
c) Részt vesz a költségvetési rendelet szöveges indokolásának az elkészítésében, továbbá a rendelet kidolgozásában.
d) Az elfogadott költségvetési rendelet alapján elvégzi a címszámok előirányzatainak – az önkormányzati költségvetési füzet kitöltéséhez szükséges – összesítését. Elkészíti a Polgármesteri Hivatal költségvetési füzetét.
2./ Költségvetési előirányzatok változtatása, módosításának főbb feladatai
a) Számszakilag előkészíti a feladatkörébe tartozó költségvetési rendelet-módosításokat.
b) Részt vesz a polgármesteri hatáskörű módosítások táblázatainak kidolgozásában. Feladatonként, kiemelt előirányzatonként nyilvántartást vezet az előirányzat-változásokról.
3./ Költségvetési előirányzatok rendelkezésre bocsátásának feladatai
Kezeli az üzleti Kártya, az Eger Kártya a Letéti számla és a Közfoglalkoztatás Költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó alszámláit. Kezeli egyes nemzetiségi önkormányzatok, valamint a Polgármesteri Hivatal számláit.
4./ Törzskönyvi nyilvántartással és azonosítással összefüggésben közreműködik a hivatal törzskönyvi nyilvántartásának aktualizálásában.
5./ A költségvetés végrehajtása, költségvetési gazdálkodás
a) Hatáskörébe tartozó bevételek beszedésére tett intézkedés kapcsán kiállítja az értékesített termékekről, szolgáltatásokról a számlát.
b) A kiszámlázott és beszedett bevételekről analitikus nyilvántartást vezet.
c) Kontírozza a banki és pénztári kivonatokban befolyt működési típusú bevételeket.
d) Negyedévente hátralék-kimutatást készít, és hátralékkal rendelkezőket egyenleg közlővel értesíti.
e) Analitikus nyilvántartást vezet a sajátos elszámolásokról, az időbeli elhatárolásokról.
f) Folyamatosan aktualizálja a vevők analitikus nyilvántartását.
g) Egyeztet a főkönyvi könyvelés adataival.
h) Biztosítja a költségvetési gazdálkodás vertikális folyamatainak szigorú sorrendjét (ellenjegyzés, kötelezettségvállalás, érvényesítés, utalványozás).
i) Nyilvántartást vezet a beérkezett számlákról.
j) Határidőben gondoskodik a szállítói számlák, egyéb kifizetések teljesítéséről.
k) Elvégzi az utalványrendelettel felszerelt bizonylatok kontírozását.
l) A Szociális Csoport által elkészített határozatok alapján elvégzi a segélyek kifizetését.
m) A kiadásokról címenként, azon belül kiemelt előirányzatonként, rovatonként főkönyvi számla mélységű analitikus nyilvántartást vezet.
n) Egyeztet a főkönyvi könyvelés adataival, a teljesített bevételekről és kiadásokról információt szolgáltat (pénzforgalmi információ, féléves, háromnegyed éves, tájékoztatók, éves beszámoló, egyéb információ).
o) Analitikus nyilvántartást vezet az alábbi kiemelt területeken:
bér és létszámnyilvántartás,
immateriális javak, tárgyi eszközök, készletek analitikus nyilvántartása
ÁFA nyilvántartás,
elvégzi az SZJA nyilvántartó lapok vezetését,
vezeti a letéti számla és egyes nemzetiségi önkormányzatok számlájának analitikus nyilvántartását, a kiadások, bevételek kontírozását.
p) A GORDIUS könyvelési rendszerben vezetett ÁFA nyilvántartás alapján elkészíti az ÁFA bevallást, továbbá bevallást ad az egyéb adójellegű befizetések összegéről, elvégzi a főkönyvi számlák és az ÁFA nyilvántartás egyeztetését.
q) Elvégzi a személyi juttatások számfejtését (megbízási díj, magánszemély részére kifizetett egyéb személyi juttatás, jutalom, jubileumi jutalom, tiszteletdíj, stb.). A számfejtett állományt továbbítja a Magyar Államkincstárnak. Elvégzi a bérfeldolgozás alapján az egyeztetést, a bér kontírozását és könyvelését. A nem saját dolgozók részére történt tárgyévi kifizetésekről „személyi jövedelemadó igazolást" ad ki. Kezeli az ezek alapjául szolgáló nyilatkozatokat és dokumentumokat és rendszeres kapcsolatot tart, adatot szolgáltat a Jegyzői Iroda humánpolitikai ügyintézői részére.
r) Elvégzi az immateriális javak, tárgyi eszközök, készletek, kis értékű tárgyi eszközök bevételezését, állománycsökkenési bizonylatok kiállítását. Elvégzi az immateriális javak, a tárgyi eszközök értékcsökkenés elszámolását, feladást készít a főkönyvi könyvelés részére. Az analitikus nyilvántartás adatait egyezteti a főkönyvi könyvelés adataival és a vagyonkataszteri nyilvántartással. A Leltározási Szabályzatban meghatározott időközönként elvégzi a leltározást és a leltár kiértékelését.
s) Részt vesz a selejtezési munkálatokban és a feleslegessé vált készletek hasznosításában.
t) A központi költségvetésből visszaigényelhető természetbeni szociális juttatás, közmunka-, diákmunka program igénylőlapját összeállítja és eljuttatja az illetékes szervek részére.
u) Feladatkörébe tartozik a hivatal és a nemzetiségi önkormányzatok házipénztárának a működtetése, amelynek rendjét külön szabályzat rögzíti. Elvégzi a pénztári bizonylatok kontírozását.
v) Feladata a népszavazás, országgyűlési választások, helyhatósági választások kapcsán felmerült kiadások, bevételek analitikus nyilvántartása és a pénzügyi elszámolás elkészítése.
w) Végzi a szigorú számadási kötelezettség körébe bevont bizonylatok nyilvántartását és elszámoltatását.
x) Gyűjti és továbbítja a személyi anyagok egy részét a Magyar Államkincstárnak.
y) Szabályzatok készítése
z) Részt vesz a havi pénzforgalmi jelentések elkészítésében, ellenőrzésében, valamint a negyedéves mérlegjelentések összeállításában, pénzforgalmi jelentéssel történő egyeztetésében.
6./ A költségvetési beszámolással összefüggő feladatok
a) Részt vesz a testület és a központi költségvetés részére az önkormányzat éves beszámoló készítésével összefüggő munkálatokban.
b) Az éves beszámolóhoz kapcsolódóan kidolgozza a feladatkörébe tartozó maradványt.
7./ Költségvetési ellenőrzéssel összefüggő feladatok
a) Az ellenőrzési feladat munkafolyamatba épített ellenőrzés keretében valósul meg. A Gordius pénzügyi rendszer utalványainak szabályos és pontos elkészítését folyamatba épített ellenőrzéssel biztosítja.
b) Elvégzi a leltározási feladatok kapcsán a leltározás ellenőrzésével kapcsolatos munkálatokat.
c) Folyamatosan ellenőrzi az előirányzati és teljesítési adatok alakulását.