Kakukk! Kakukk!
Ismét budapesti győztest hirdettek a léghajtányok, vagyis a pneumobilok egri nemzetközi versenyén. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapata a négy versenyszámból kettőt megnyert, egyben pedig második lett, így ők érdemelték ki a zsűri döntése alapján az év legjobb pneumobilja címet. 40 csapat, 11 magyarországi és 9 külföldi felsőoktatási intézményből állt rajthoz a versenyen. Német mérnökhallgatók először kapcsolódtak be a versengésbe.
Az eddig megszokott országok, vagyis Magyarország, Románia, Csehország és Lengyelország mellett ötödikként Németország, az Ulmi Egyetem is csatlakozott a mezőnyhöz. Ők az Óbudai Egyetemmel közösen indítottak egy vegyescsapatot, de érdekes színfolt volt a lengyel Katonai Egyetem egysége is. Az egyes versenyszámok közül a távolságiban pécsi siker született. A Pollroth az új vonalvezetésű, 560 méteres pályán majdnem 9 kilométert teljesített. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás elnevezésű egysége itt 400 méterrel lemaradva a második lett. A másik két fizikai versenyszámban azonban tarthatatlan volt a Kakukk. Az ügyességiben 8 másodpercet vertek az utánuk következő Debreceni Széllovagokra és a kecskeméti Dóz-Air-re. A gyorsulásiban pedig majdnem 47 km/h sebességet elérve végeztek az élen. A konstrukció eredetisége kategóriát a Kecskeméti Dóz-Air nyerte. Az év legjobb pneumobilja címet a négy kategória közül kettőben győzedelmeskedő Kakukktojás csapata érdemelte ki. A mostani csapat tagjai két éve már ott voltak az akkor Gyalogkaukk nevet viselő csapat sikerénél.
Az egyes kategóriák győztesei idén is külföldi jutalomutat nyertek, a helyezettek és a további különdíjasok értékes tárgyjutalmat vehettek át.
<u>Konstrukció eredetisége:</u>
1. Dóz-Air (Kecskeméti Főiskola GAMF)
2. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)
3. Flux-Gate (Óbudai Egyetem Bánki Donát GBMK Budapest)
<u>Távolsági kategória (ki meddig bírja „szusszal/palackkal" egy 560 méteres pályán):</u>
1. Pollroth (Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály MK)
2. Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
3. UPM (Petru Maior Egyetem, Marosvásárhely)
<u>Ügyességi kategória:</u>
1. Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)
3. Dóz-Air (Kecskeméti Főiskola GAMF)
<u>Gyorsulási kategória:</u>
1. Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2. Pollroth (Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály MK)
3. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)
<u>A „Rexroth Legjobb Pneumobilja" – az egyes kategóriák győztesei közül kiválasztott legjobb:</u>
<b>Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)</b>
<u>Szenior kategória:</u>
1. MK Laren (Szegedi Tudományegyetem, Mérnöki Kar)
<u>Telemetria díj:</u>
1. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)
<u>Különdíjak:</u>
Legsikeresebb első résztvevő, a Nemzetgazdasági Minisztérium különdíja: Dóz-Air (Kecskeméti Főiskola GAMF)
Legötletesebb konstrukció, Eger város különdíja: Mekk mestAIR (Miskolci Egyetem GK)
Legnagyobb sebesség különdíja: Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) 47 km/h
A legjobb futómű, a Gumibörze különdíja: Fair Play Racing (Nyugat Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar, Sopron)
Közönségdíj, Sike Pincészet különdíja: Lezs-Air (Óbudai Egyetem Bánki Donát GBMK Budapest)