Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 22. | Zénó

Tájékoztatás

Létrehozva: 2023. december 01.  |  Utoljára frissítve: 2023. december 01.

2024. január 2-tól változik a helyi adóügyekben és szálláshely ügyintézésben az ügyfélfogadási idő


Helyi adóügyekben és szálláshely-üzemeltetési engedélyekkel kapcsolatosan
Ügyfélfogadás helye: Eger, Dobó István tér 2. /földszint/

Ügyfélfogadás időpontjai:
hétfő: 13.00-16.00 óráig, szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig, péntek: 8.00-12.00 óráig

 

Hagyatéki ügyekben
Ügyfélfogadás helye: Eger, Kossuth Lajos utca 28. /101 és 130. szoba/
Ügyfélfogadás időpontjai:
hétfő: 13.00-16.00 óráig, szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig, péntek: 8.00-12.00 óráig

 

Továbbra is kérjük Tisztelt Adózóinkat/Ügyfeleinket, hogy helyi adó más közigazgatási ügyeiket elsősorban elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül szíveskedjenek intézni.

 

Az Elektronikus Önkormányzati Portál (EÖP) E-ÖNKORMÁNYZAT (lgov.hu) az önkormányzati ügyekben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, az adózók ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában. Gazdálkodók (közte az egyéni vállalkozóknak) kötelező az elektronikus kapcsolattartás. Azok a magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek KÜNY-tárhellyel, az ún. Rendelkezési Nyilvántartásban /RNY-ben/ általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Ekkor a KÜNY-tárhelyet az ügyfél hivatalos elérhetőségeként kezeljük és az iratokat elsősorban oda postázzuk. Az elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos rendelkezés /RNY/ az alábbi felületen tehető: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public//  Magánszemély ügyfél is bármikor kérheti, hogy a hivatal vagy önkormányzat vele elektronikusan tartson kapcsolatot olyan ügyekben, amelyeknél az elektronikus kapcsolattartás lehetséges. Ha az ügyfél kezdeményezi az elektronikus kapcsolattartást, a kézbesítés következményei a konkrét ügyben ugyanazok, mintha a RNY-ben hozzájárult volt az elektronikus kapcsolattartáshoz. Az ASP nyomtatványok esetében, az űrlapok első oldalán célszerű az „Elektronikus kapcsolattartást engedélyezi?" kérdésre az „Engedélyezve" jelölésre kattintani! Ha Ön így nyújtja be kérelmét, elektronikus úton kap megadott tárhelyére választ, vagy értesül a döntésről.

 

Online is lehetséges előzetes időpontfoglalás, így csökkenhet a várakozási idő. https://www.eger.hu/hu/adougyek/online-idopont-foglalas  Az időpontfoglalási szolgáltatást a név, adóazonosító, valamint e-mail cím adatok megadásával lehet használni, majd ügykört kell kiválasztania.

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a Polgármesteri Hivatal 2023. évi munkarendjében téli igazgatási szünetet rendelt el, mely 2023. december 22. napjától - 2024. január 5. napjáig tart. Ennek értelmében idén az utolsó munkanap 2022. december 21-én (csütörtökön) lesz, az első teljes hivatalos munkanap 2024. január 2-án kedden lesz. Az igazgatási szünet ideje alatt 2024. január első hetében az ügyfélfogadási napokon ügyeletet tart Irodánk, így halaszhatatlan ügyekben személyesen is elérhető lesznek egyes kijelölt ügyfélfogadást végző munkatársak.

 

Eger, 2023. december hó

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóság



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!