Nem változik az ügyfélfogadás
Nem változik Egerben a személyes ügyfélfogadás az Adóirodán, de célszerű az on-line elektronikus megoldásokat részesíteni előnyben /helyi adó, kereskedelmi szálláshely, hagyatéki ügyintézés terén/
Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb az ügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelező az elektronikus út, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőségekkel.
Az önkormányzati adóhatóságnál és az Adóirodán már több éve, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány). Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a polgármesteri hivatal között.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál (Portál) https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap , ügyfelei számára biztosít elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. Személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül küldhetik be kérelmeiket, bevallásaikat, adatbejelentéseiket, ellenőrizhetik adószámla kivonatukat, feldolgozott bevallásaikat megtekinthetik és ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat az önkormányzatunknál. Bővebben a részletekről honlapunkon olvashatnak https://www.eger.hu/hu/adougyek.
Kérjük, ha információt, felvilágosítás vagy valamilyen adóval, vagy más hatósági üggyel összefüggő nyomtatványt szeretnének, elsősorban használják a Portált, illetve honlapunkat.
Ha információt szeretnének, hívhatják központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Önök rendelkezésére!
Lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni, az itt feltett kérdésekre – az adótitok szabályainak betartása mellett - néhány napon belül választ kap az érintett ügyfél.
E-mail cím: ado@ph.eger.hu
Ha Önök nem elektronikus ügyintézésre kötelezettek és valamilyen űrlapot, nyomtatvány, csekket szeretnének papír alapon megkapni, úgy javasoljuk, hogy ezt is személyes jelenlét nélkül kérjék, említett honlapokról letöltve, telefonon vagy e-mailen! Szükség esetén a kérést sima postai küldeményben teljesítjük Önöknek.
Az Adóiroda ügyfélfogadási rendje (Eger, Dobó István tér 2.) a helyi adóügyekben és szálláshely-üzemeltetési engedélyekkel kapcsolatban a következő:
Hétfő: 9-16 óra
Kedd: 9-16 óra
Szerda: 9-17 óra
Csütörtök: 9-16 óra
Az Adóirodán a hagyatéki ügyek intézése (Eger, Kossuth Lajos utca 28.) a Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási rendje szerint történik.
Hétfő: 13-16 óra
Szerda: 8-12 óra és 13-17 óra
Péntek: 8-12 óra
A fokozott vírushelyzetre való tekintettel, az ügyfelek a Hivatalba kézfertőtlenítés után, orrot és szájat eltakaró maszkban léphetnek be, amelyet a Hivatalban való tartózkodásuk alatt kötelesek folyamatosan, szabályosan viselni. Az ügyintézésre várakozók a 1,5 méteres védőtávolságot megtartani kötelesek.
Honlapunkon az alábbi linkekre kattintva találhatnak még információkat az érdeklődők:
1) https://eger.hu/public/uploads/2021-11-08-tajekoztato-az-online-idopontfoglalasrol_618a4b7c63295.pdf
Továbbra is jó egészséget kívánunk minden kedves ügyfelünknek, munkatársaiknak és családtagjainak egyaránt!
Eger, 2021. november 15.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóirodája