Igazgatási szünet az Adóirodán
Helyi adóügyekben, szálláshely ügyintézésben és hagyatéki ügyekben igazgatási szünet lesz az Adóirodán (2022. december 23-tól - 2023. január 6-ig)
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a 2022. november 24-i ülésnapján a Polgármesteri Hivatal 2022. évi munkarendjében téli igazgatási szünetet rendelt el, mely 2022. december 23. napjától - 2023. január 6. napjáig tart. Ennek értelmében idén az utolsó munkanap 2022. december 22-én (csütörtökön) lesz.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az igazgatási szünet időtartama nem számít bele az előtte folyó hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe, így ezen ügyekben a határidő automatikusan meghosszabbodik.
Az elektronikus ügyintézés az igazgatási szünet időtartama alatt teljes egészében elérhető.
Így, az adózók zavartalanul tudják ügyeiket elektronikusan indítani.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál (EÖP) E-ÖNKORMÁNYZAT (lgov.hu) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, az adózók ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában.
Az elektronikus kapcsolattartási kötelezettség azt jelenti, hogy az ügyfél iratait a tárhelyén keresztül vagy valamely elektronikus felület igénybevételével (különféle ASP űrlap nyomtatványok) juttatja el az önkormányzati adóhatósághoz és az Adóiroda is ugyanilyen módon juttatja el az iratokat, döntéseket az adózónak/ügyfeleknek. Gazdálkodók (közte az egyéni vállalkozóknak) egyébként is kötelező az elektronikus kapcsolattartás.
Azok a magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek KÜNY-tárhellyel, az ún. Rendelkezési Nyilvántartásban /RNY-ben/ általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Ekkor a KÜNY-tárhelyet az ügyfél hivatalos elérhetőségeként kezeljük és az iratokat elsősorban oda postázzuk. Az elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos rendelkezés /RNY/ az alábbi felületen tehető: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public//
/További részletek ITT olvashatnak az érdeklődők./
Ezen túl magánszemély ügyfél bármikor kérheti, hogy a hivatal vagy önkormányzat vele elektronikusan tartson kapcsolatot olyan ügyekben, amelyeknél az elektronikus kapcsolattartás lehetséges. Ilyen kérésnek kell tekinteni azt is, ha az ügyfél a kérelmét eleve elektronikusan nyújtja be (például: az E- önkormányzati portálon keresztül eljuttatott űrlappal, bevallással stb.). Ha az ügyfél kezdeményezi az elektronikus kapcsolattartást, a kézbesítés következményei a konkrét ügyben ugyanazok, mintha a RNY-ben hozzájárult volt az elektronikus kapcsolattartáshoz.
Elektronikusan nyújthatók be például az E-Önkormányzati Portálról E-ÖNKORMÁNYZAT (lgov.hu) különféle kérelmek, adóbevallások, adatbejelentések, változásbejelentések, vagy ePapír szolgáltatás e-Papír (gov.hu) útján is érkezhetnek egyedi kérelmek stb.
Az ASP nyomtatványok esetében, az űrlapok első oldalán célszerű és fontos is az „Elektronikus kapcsolattartást engedélyezi?" kérdésre az „Engedélyezve" jelölésre kattintani! Ha Ön így nyújtja be kérelmét, elektronikus úton kap megadott tárhelyére választ, vagy értesül a döntésről.
Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!
Igénybe vehető (EÖP) elektronikus ügyintézési szolgáltatások:
Adóegyenleg lekérdezés:
Az ügyfél lekérheti Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságához tartozó helyi adó (iparűzési adó, építményadók, idegenforgalmi adó) és más önkormányzati hatáskörbe tartozó adóinak egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak másodlagos azonosítóként az Ügyfélkapus azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti személyes egyenlegét, vagy azon személyek (természetes vagy jogi) egyenlegét, amelyeket mint képviseleti joggal felruházott személyként összerendelési nyilatkozatban kérelmezett az önkormányzatnál.
Ügyindítás:
Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és az adott adóügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az ASP Központba. A Központ továbbítja Eger MJV Polgármesteri Hivatal iratkezelőjének a benyújtott űrlapot, amely érkezteti, és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe és eljut az ügyintézőhöz. Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás. Ugyanakkor lehetséges online űrlapkitöltés és rendszeren kívüli (pl.: kinyomtatás utáni postai vagy személyes benyújtás) beküldés (azonosítás nélkül is elérhető szolgáltatás).
Bevallás lekérdezés:
A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az adott önkormányzati ASP ADÓ szakrendszerben rögzített bevallások adatait saját nevükben, általuk képviselt adózó - más természetes személy, egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaság - nevében. (A portál használatához előfeltétel (kivéve: azonosítás nélkül is igénybe vehető szolgáltatás), hogy a felhasználó rendelkezzen Ügyfélkapu azonosítóval. Ügyfélkapun bármely természetes személy regisztrálhat.)
Adók, díjak, illetékek befizetése
A szolgáltatás használatával /EFER/ lehetősége nyílott arra, hogy a kiválasztott önkormányzat felé az adó- és illetékfizetési kötelezettségeket elektronikus úton díjmentesen teljesítse az érintett adózó.
Az E- Önkormányzati Portál működéséről további részletekről ITT olvashatnak.
Eger, 2022. november 25.