Fizetési értesítők a magánszemélyek részére
Magánszemély adózók részére március első hetében postaládákba kerülnek a Fizetési Értesítők és a helyi adók befizetésére szolgáló csekkek (2023. március 16-ig fizethetők az esedékes helyi adók, iparűzési adóelőlegek)
Segítve az önkéntes adófizetést Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága a magánszemély adózóknak postán vagy az elektronikus úton /tárhelyekre/ megküldi az Adószámla Fizetési Értesítőket, valamint postai úton a befizetésre szolgáló csekkeket.
A Fizetési Értesítők elkészítése (cc.: 17 ezer levél) 2023. február 21-i nappal történik, a postai kézbesítés és kiküldés 2023. március elején várható, így kérjük, kísérjék figyelemmel postaládájukat, tárhelyüket. Az elektronikus ügyintézést választó magánszemélyek részére a fizetési határidő előtt – 11. héten - Fizetési Emlékeztető is kiküldésre kerül, immár frissített adatokkal.
Azon ügyfelünk kap postán vagy az elektronikus tárhelyére „Fizetési Értesítőt", akinek 1.000 Ft-ot meghaladó helyi adófizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2023. március 16-ig az egri önkormányzati adóhatóság felé. Adófizetési kötelezettség lehet akár már esedékessé vált adótartozás vagy 2023 március 16-ig fizetendő adókövetelés is.
Amennyiben ún. "véglegesítésre váró tételek" is szerepelnek az adószámláján, úgy annak összegeit az előzőleg már kiküldött "Határozatban" foglaltak alapján kell megfizetnie, vagy a véglegesítést követően kerül számláján jóváírásra.
Tájékoztatjuk, hogy egyes önkormányzati adóhatósághoz már benyújtott építményadózást érintő adatbejelentéseket, melyek „adókötelezettség megszűnéssel", vagy az építmények „funkció változásával" függenek össze, az országos informatikai ASP Adószakrendszerben - annak informatikai fejlesztése miatt - a számlaegyenleg készítés időpontjáig még nem lehetett feldolgozni. Amennyiben a fejlesztések megtörténnek, beadványaikat soron kívül feldolgozzuk és ezekről külön Határozatban értesülnek az érintettek.
Az adófizetés teljesíthető csekkes befizetéssel, utalással, valamint bankkártyás fizetéssel is. Az adószámla-egyenleg az adószámlák nevét és számát is tartalmazza. Banki átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet is kérjük feltüntetni a közlemény rovat elején. Az adófizetés módja alapvetően attól függ, hogy valaki pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett-e (elsősorban jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók) vagy sem (pl.: magánszemélyek).
Akik nem kötelezettek pénzforgalmi számla nyitására, azok fizethetnek banki átutalással, csekken vagy az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül átutalással. A postázott csekk teljes kitöltöttségű QR kóddal ellátott, így alkalmas elektronikus úton történő fizetésre is.
Az önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán is lehet bankkártyás fizetést teljesíteni. Ügyfélfogadás helye: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2. Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00, Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00.
Helyi adó ügyeket - így többek között bankkártyával történő adófizetést is - az Elektronikus Önkormányzati Portálon (E-Portál) keresztül lehet elektronikusan intézni. Az E-Portálon helyi adóügyek lehet indítani, adószámla egyenleg lehet lekérdezni, bevallási információkat lehet megtekinteni és a helyi adókat egyszerűen be is lehet fizetni.
Az adózó vagy meghatalmazottja az E-Portálról tudja bejelentkezését indítani: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap.
Az online elektronikus ügyintézéshez szükséges a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli azonosítás.
Az E-Portál a nap 24 órájában elérhető, itt belépve megtörténhet az adófizetési kötelezettségek napi szintű lekérdezése és a helyi adófizetés is.
(Az E-Portál működésével kapcsolatos tájékoztató is megtekinthető a jelzett https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap elérhetőségen.)
Tájékoztatjuk, hogy Eger Megyei Jogú Város honlapján www.eger.hu => „Adóügyek" elérhetőségen a központi és egri helyi adójogszabályokról, önkormányzati adókkal kapcsolatos tájékoztatókról, információkról, elektronikus és papír alapú bevallási és adatbejelentési nyomtatványokról, elektronikusan intézhető ügyekről, beadványokról részletesen tájékozódhatnak.
Itt Hírlevél-re is fel lehet iratkozni, ez későbbiekben segíthet az információk időben történő megszerzésében.
Ha információt szeretnének, hívhatják központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Önök rendelkezésére!
Általános információkról lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni /e-mail cím: ado@ph.eger.hu/.
A Fizetési Értesítők kapcsán további részletes információkról honlapunkon / www.eger.hu => Adóügyek/ olvashatnak!
Felhívjuk szíves figyelmüket az alábbi Tájékoztatónkra is:
- Magánszemélyek is intézhetik otthonról elektronikusan helyi adóügyeiket
2023-01-17-maganszemelyek-is-intezhetik-otthonrol-elektronikusan-helyi-adougyeiket_63c79a60ca4c3.pdf (eger.hu)
- Az Elektronikus Önkormányzati Portálon megtalálható nyomtatványok (bevallás, adatbejelentés, változásbejelentés, kérelem stb.) elektronikus vagy papír alapú ügyintézéshez
Előre is köszönjük szíves közreműködésüket!
Eger, 2023. február hó
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága