Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 22. | Zénó

Építményadó adatbejelentési határidő

Létrehozva: 2024. december 10.  |  Utoljára frissítve: 2024. december 16.

Eger Megyei Jogú Város területén lévő építmények adóztatását érintő változásokról az adatbejelentést 2025. január 15-ig kell megtenni az Önkormányzati adóhatóság felé!


Jelen tájékoztató azokat az adózókat/ügyfeleket érintheti, akik Eger Megyei Jogú Város közigazgatási területén építménnyel rendelkeznek/rendelkeztek vagy 2024. évben az építményadózást érintő körülményeikben változás történt.

 

Fontos adatbejelentési határidő közeledik az építményadót érintően, ugyanis a 2025. január 1-jei állapotnak megfelelően azon adóalanyok/tulajdonosok/haszonélvezők számára, akiknél a már bevallott építményeknél bármilyen adóztatást érintő változás történt a 2024. évben vagy 2024. évben új építmény került a tulajdonukba/használatukba, úgy arról 2025. január 15-ig adatbejelentést kell teljesíteniük az Önkormányzati adóhatóság (továbbiakban: Adóhatóság) felé.

 

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy önmagában az ingatlan nyilvántartásban történő változás átvezetése nem elegendő és nem helyettesíti magát az adatbejelentés tényét.

 

Az ún. „Adatbejelentési nyomtatvány" benyújtásának kötelezettsége azokat érinti, akik/amelyek az építményadó alanyának minősülnek, a tulajdonukban álló vagy a vagyoni értékű jogukkal terhelt építmény (épület, épületrész) fekvése Eger Megyei Jogú Város közigazgatási területén található és az adóalany személyében vagy az építmény adótárgy helyi adózást érintő körülményeiben változás következett be 2024. évben. Akiknél a már bevallott/bejelentett adatokban nem történt 2024. évben semmiféle változás, nekik nincs további teendőjük.

 

Az adatbejelentő nyomtatványt az Elektronikus Önkormányzat Portálon keresztül töltheti ki /Nyitólap - E-Önkormányzat Portál/, ellenőrizheti le és nyújthatja be a legegyszerűbben!

 

A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak kötelező az elektronikus ügyintézés (azaz, az adatbejelentés megtétele is). Javasoljuk a magánszemélyeknek is az elektronikus kitöltést és beküldést, ugyanis ezt követően Adóhatóságunk is elektronikusan tartja majd a kapcsolatot Önökkel.

 

A nyomtatvány kitöltését „Kitöltési útmutató" és példák is segítik, ezeket megtekintheti Eger Megyei Jogú Város honlapján, a www.eger.hu  elérhetőségen az Adóügyek „Tájékoztatók", illetve „Építményadó" ügyek linken, illetve az Elektronikus Önkormányzati Portálon is.

 

Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala 2024. december 23-tól 2025. január 3-ig igazgatási szünetet tart, kérem ezt szíveskedjék az ügyintézése során figyelembe venni!

 

Ha segítséget szeretne kérni, forduljon az Adóiroda munkatársaihoz, 2025. január 6-ától van arra is lehetőség, hogy a Hivatalban elektronikusan elkészítheti és benyújthatja az „Adatbejelentési nyomtatványt", ám ehhez szükséges, hogy az adatok rendelkezésre álljanak (építmény pontos adatai, hasznos alapterülete (m2), ügyfélkapujának belépési adatai, vagy DÁP alkalmazás stb.),

 

Eger, 2024. december hó


Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!