Elektronikus ügyintézés térnyerése
Az elektronikus ügyintézésre az E-ügyintézési törvény és az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.
Az E-ügyintézési törvény célja az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedése, az eljárások gyorsítása és az adminisztratív terhek csökkentése, elektronikus ügyintézést biztosító szervek együttműködésének biztosítása, valamint a lakosság számára a korszerűbb és hatékonyabb közszolgáltatások nyújtása.
Az E-ügyintézési törvény alapján Magyarországon az ügyfelet megilleti a jog, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által kezelt ügyét a törvényben meghatározott módon elektronikusan intézze. A jogszabályi előírások alapján az elektronikus ügyintézést biztosító szervek 2018. január 1-től kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési törvényben meghatározottak szerint biztosítani és kötelesek az E-ügyintézési törvény szerinti informatikai együttműködésre.
2018. évtől a gazdálkodó szervezetek kötelesek ügyeiket elektronikusan intézni. A magánszemélyeknek ez lehetőség, ám egyre többen élnek vele.
A koronavírus járvány megmutatta mennyire fontos, hogy az állampolgárok veszélyhelyzetben elektronikusan tudják intézni a közigazgatási ügyeiket. Az elektronikus ügyintézés fejlesztése a bürokráciacsökkentésen és az adatgazdaság beindításán keresztül hozzájárulhat a veszélyhelyzet utáni gazdasági növekedés tartóssá válásához.
Önkormányzati adóhatóságunk teljes egészében biztosítja Önöknek adóügyekben az elektronikus ügyintézést, így otthonról minden ügy indítható és intézhető. Az Elektronikus Önkormányzati Portál (Portál) https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap , ügyfelei számára biztosít elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. Személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül küldhetik be kérelmeiket, bevallásaikat, adatbejelentéseiket, ellenőrizhetik adószámla kivonatukat, feldolgozott bevallásaikat megtekinthetik és ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat az önkormányzatunknál.
Egerben 2020. évben 142.385 darab, 2021. évben a mai napig 106.837 db elektronikus ügy érkezett, adó, szálláshely és hagyatéki ügyekben.
Az elektronikus ügyintézés további részletekről honlapunkon olvashatnak az érdeklődők.
Eger, 2021. december 08.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága